    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nadplata vat
    Date: Sun, 27 Apr 2003 01:08:38 +0200

    On Sat, 26 Apr 2003, kurdebalans wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Fri, 25 Apr 2003, ..::FELIPE::.. wrote:
    >+ >
    >+ > >+ po korekcie deklaracji vat7 okazalo sie ze mam nadplate
    >+ > >+ zaplaconego podatku VAT[...] czy moze nalezy wystosowac jakies pismo
    >+ >
    >+ > Na zdrowy rozum powinni się połapać.
    >+ > Ja drukuję zwykły kawałek kartki i dopinam do formularza (z tekstem
    >+ > w stylu: "wpłata zadeklarowana z poz.XXX = YY zł, nadpłata: ZZ zł,
    >+ > faktyczna wpłata na konto US wyniesie: VV zł" :)
    [...]
    >+ W formularzu VAT-7 są pozycje dotyczące nadpłaty podatku
    >+ i zadysponowania tej nadpłaty do zwrotu lub przeniesienia na
    >+ następny okres rozliczeniowy.

    Nadpłaty wynikłej z rozliczenia VAT czy z *korekty*, kiedy
    już zdążyłeś wpłacić *niewłaściwą* kwotę (a na korekcie jest
    właściwa !) ?
    IMO pozycje "do zadysponowania" są do zadysponowania
    *prawidłowo* powstałą nadwyżką a nie niesłusznie udzieloną
    Skarbowi pożyczką :]

    >+ Nie trzeba pisać żadnych wyjaśnień

    Nie zaprzeczyłem że "powinni się połapać". Wobec przepisów
    jesteś "czysty", a wezwać cię do wyjaśnienie czegokolwiek
    US i tak może - ale ja tam jestem zdania że szkoda czasu.

    >+ wystarczy mieć tylko deklaracje w porządku i dopłacić w przyszłym
    >+ okresie rozliczeniowym różnicę.

    Przyjmij:
    w miesiącu "n":
    - wpłata należna: 160 zł, wykazana na VAT-7 "korekta"
    - wpłata dokonana: 210 zł, wykazana na VAT-7

    w miesiący n+1:
    - wpłata należna: 400 zł
    - wpłata dokonana: 350 zł

    Kwoty 350 zł nigdzie nie ma, a w szczególności "w pozycjach
    do zadysponowania" - bo to jest błąd podatnika. Informacji
    że wziął i z dobroci serca nadpłacił 50 zł za dużo nie widzę
    gdzie umieścić :)
    Dopiero porównanie "zeszłomiesięcznego" zeznania z jego
    korektą pokaże co się stało - w międzyczasie mogą już zdążyć
    cię wezwać z pytaniem gdzie wcięło 50 zł :]
    Kartka jest tańsza, przynajmniej dla mnie.
    Chyba za bardzo lubisz sobie upraszczać życie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd