    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odliczenie vat - paliwo po 1 kwietnia
    Date: Sat, 29 Mar 2014 16:16:26 +0100

    W dniu 2014-03-29 15:41, news pisze:
> [...]
    > działalności gospodarczej, podatnikowi będzie przysługiwało pełne
    > odliczenie VAT. Wówczas, co do zasady, będą musiały być jednak spełnione
    > dodatkowe warunki, a mianowicie poinformowanie naczelnika urzędu
    > skarbowego o wykorzystywaniu w firmie takich samochodów oraz prowadzenie
    > ewidencji ich przebiegu.
    >
    > Gazeta Podatkowa nr 22 (1063) z dnia 17.03.2014, strona 1
    > Autor: Aleksandra Węgielska
    > << ###
    >
    > W MOJEJ KARCIE POJAZDU wpisane mam:
    > samochod osobowy, liczba miejsc 5, dopuszczalna ladownosc 600 kg

    czyli łapiesz się pod pkt 1. - możesz odliczać 50% vat

    > - czy od 1 kwietnia faktycznie bede mogl wszystkie faktury za paliwo i
    > eksploatacje zwiazana z samochodem (serwis, plyny, opony, uslugi, itp)
    > ksiegowac z odliczeniem 50% VAT ? Auto jest amortyzowane i jest w eśt,
    > używane w sposób mieszany (bez ewidencji przebiegu).

    paliwo nie wcześniej niż w 2015, ale możesz zadeklarować wyłącznie do DG
    i odliczać 100% vat
    podstawa: ustawa http://tnij.org/qgyg562 (lepiej brzmi niż artykuł z gazety)
    nie wiem skąd wzięli te masy (może z rozporządzenia MI - tam są wzory do
    obliczenia w celu stwierdzenia że dany samochód to np. VAN,
    wielozadaniowy: http://tnij.org/5tdo7tx)- miałoby to sens, jeśli
    dodaliby, że dotyczy tylko aut z jednym rzędem siedzeń

    Łukasz