    From: "barum" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podaek liniowy a wspolne opodatkowanie malzonkow
    Date: Sat, 23 Feb 2008 23:27:42 +0100

    Użytkownik "Bart Prokop (bart.prokop.name)" <a...@f...it> napisał w
    wiadomości news:fppfi4$ccq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > [Bo moje wyobrazenie bylo takie, ze podatek liniowy to taki calkiem osobny
    > worek dla przedsiebiorcy, odrebny dokladnie tak jak np. podatek gieldowy -
    > inny PIT, ale fakt zarobienia na gieldzie nie ma ZADNEGO wplywu na sposob
    > placenia podatkow]

    Czytając ustawę o pdof można dojść do wniosku, że ustawodawca nie
    przewidział, że ktoś może osiągać dochód opodatkowany wg skali oraz
    dodatkowo osiągać dochód opodatkowany liniowym. Być może wówczas
    uszczegółowiłby zapisy o wspólnym opodatkowaniu. Takie zapisy ustawy moim
    zdaniem miały tylko stwierdzić, że nie można wspólnie opodatkować dochodów
    wg skali z dochodami opodatkowanymi liniowym.

    Urzedy skarbowe interpretują jak zwykle na swoją korzyść i bije to w takich
    jak Ty... i ja. :(
    b.