    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 9 Nov 2010 17:21:53 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: podatek od nieruchomości a działalność gospodarcza

    On Tue, 9 Nov 2010, cef wrote:

    > Nie ma na to podstawy prawnej. "Zachowanie funkcji mieszkalnej"
    > czy "utrata charakteru mieszkalnego"
    > to taki istniejący sztucznie byt, nie ma o tym nic w prawie.
    > Natomiast jak zajrzysz do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
    > to powinienes odszukać, że opodatkowanie dotyczy części budynków mieszkalnych
    > zajetych

    No i wszystko na ten temat.
    Czy sugerujesz, że przestrzeń jest "zajęta" na jakiś cel, jeśli
    *jednocześnie* służy *innemu* celowi?

    Między słowami "wykorzystywania" a "zajęcie" jest różnica, IMO
    drastyczna, właśnie w wykluczeniu wykorzystywania w sposób
    sprzeczny z "zajmowaniem" ("zajęcie jest wielokontekstowe,
    ale w każdym kontekście odrębnie oznacza wyłączność: fakt
    "zajęcie przeze mnie" nie oznacza, że w tym pomieszczeniu
    nie mogą znajdować się moi goście, ale oznacza że staję się
    jedynym dysponentem, a w przypadku kiedy kontekstem jest
    wykorzystywanie - IMO jednoznacznie oznacza, że nie ma
    miejsca inne wykorzystywanie).

    Prawnicy się kłócą o takie czy inne położenie przecinka (i zgoda
    że to miewa krytyczne znaczenie), a Ty niepoważnie traktujesz
    całe słowo ;)

    pzdr, Gotfryd