    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od nieruchomosci (darowizna)
    Date: Mon, 03 Sep 2007 01:13:32 -0500

    strzeli wrote:
    > wITAM
    > Dostalem mieszkaniew darowiznie, 4 lata temu, z kaluzula ze ma tam
    > zamieszkiwac dziadek az do smierci (osoba ktora mnie obdarowala).
    >
    > Dziadek zmarl, a US kaze mi placic podatek od darowizny.
    > I tu dwa pytania:
    > 1) ile to jest % ?

    google -> ustawa o podatku od spadków i darowizn -> tam jest taka
    tabelka. dziadek wnuczek to pierwsza grupa podatkowa. stawka nie jest
    liniowa od 3% do 7% w zależności od wartości.

    > 2) czy owy % bedzie pobany od ceny z 4 lat temu czy bedzie nowa wycena
    > mieszkania? (mieszkanie zostalo kupione 4lata temu na preferencyjnych
    > warunkach za bodajrze 5% wartosci)

    darowizna była w formie aktu notarialnego zapewne.
    będzie to wartość mieszkania sprzed 4 lat plus odsetki za 4 lata.
    Wartość mieszknia powinna być w akcie notarialnym darowizny.
    Nieważne za ile dziadek kupił, ważne jaka była wartość tego co darował.

    Jak US dowiedział się, że nie zapłaciłeś podatku i kiedy?
    Sam zaczął kontrolę? Jeśli tak to całkiem możliwe że załapiesz się na
    nową wersję ustawy i zapłacisz 20% podatku "karnego".