    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: problem - wezwanie z US
    Date: 25 Feb 2008 19:02:40 GMT

    Anax WRC w <news:fpv11r$jvv$1@news.interia.pl>:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > dnia 16.10.2007 deklaracji VAT-7 za okres 9/2007 w poz 42 (kwota nadwyzki z
    > poprzedniej deklaracji) wykazano 2454 a winno byc 2463 (kwota do
    > przeniesienia z deklaracji za 08/2007) wzywa do zlozenia korekty deklaracji
    > za wskazany okres oraz za okres 10/2007 wraz z pisemnym uzasadnieniem
    > przyczyn korekty..."

    > juz doszedlem skad wzial sie blad. Mianowicie przed samym wydrukowaniem
    > deklaracji za sierpien (ktora sobie wyliczylem w malej RP) usunalem jedna
    > fakture kosztowa. No i druknalem deklaracje. Ale niestety przed druknieciem

    Że czego nie zaktualizowałeś?

    > Wynik taki ze deklaracja wyszla tak jakby ta
    > faktura kosztowa nadal w systemie byla. No i wyszla kwota do przeniesienia
    > 2463. W pazdzierniku natomiast program juz stworzyl deklaracje wg
    > prawidlowych danych i wyszla kwota w poz 42 - 2454 zl. Tak wiec blad
    > odkryty.
    > no i pierwsze pytanko jak zrobic korekte? po prostu wydrukowac te dwie
    > deklaracje

    A dlaczego chcesz korygować tą za sierpień?

    > a moze wszystkie deklaracje az do lutego wlacznie) i po problemie?

    Ja bym tak zrobił, ale od września począwszy.

    > Inna sprawa ze ta fakture kosztowa ktora odksiegowalem znalazlem w
    > papierach.

    Właśnie dlatego i dlatego co US w tym ^^^^^ raczył napisać ;-)

    > druga rzecz ktora wyszla podczas sprawdzania to okazalo sie ze jedna fakture
    > zaksiegowalem zamiast w kwocie netto to w kwocie brutto i od kwoty brutto
    > naliczylem jeszcze sobie vat (po prostu pomylilem okienka podczas
    > wpisywania).

    Uuuu... ;-) Sam sobie kontrole zrobiłes , to teraz sie musisz co najmniej
    nabiczować...

    > Wolalbym to od razu wyprostowac bo jakby to wyszlo podczas
    > kontroli za 4 lata to dopiero musialbym robic korekt.

    Jak najbardziej.

    > Jeszcze sie nie rozliczylem za caly rok tak wiec z dochodowym nie bedzie
    > problemu

    Hmm, ktos tu prowadzi księgi niezgodnie z rozporządzeniem? ;P

    > natomiast jesli chodzi o VAT to poprawic ta fakture i jak wyzej
    > druknac koretky?

    A dlaczego chcesz poprawiać fakturę, a nie zapisy w ewidencji?

    > A w pismie wyjasniajacym wpisac ze podczas szukania bledu znalazl sie jesze
    > inny i stad taka korekta?

    I fotografię swoich pleców ze śladami samobiczowania (nie żartuję) ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]