    From: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rejestracja umowy leasingowej na poj. ciezarowy
    Date: Sat, 15 May 2004 11:34:38 +0200

    /slawek wrote:

    > Teoretycznie nie, tylko że jest mała pułapka w art. 86 ust 5 mianowicie
    > "ciężarowość" samochodu jest ustalana na podstawie homologacji - w
    > mądrych gazetach zwrócili uwagę, że nie mając świadectwa homologacji na
    > ciężarówkę organy mogą uznać ją za samochoód osobowy.

    Jesli dobrze rozumiem to wymóg posiadania wypisu ze świadectwa, homologacji
    przekreśla prawo do odliczania VAT przez te firmy, klóry taki używany
    samochód kupiły. A ja mowie o nowym, w dowodzie ktorego jest "samochod
    ciezarowy" - prziece UM nie rejestruje "na twarz" tylko na podstawie
    dokumentow a te nie powinny byc z kosmosu. Wiec dalej patrzac, na np.
    fakturze zakupowiej widniec bedzie przeciez cos a'la "rodzaj pojazdu:
    ciezarowy" i dalej "Homologacja: PL*numerek*jakis".

    > Śmieszne ale nie
    > niemożliwe. W takim wypadku zarejestrowanie umowy może ochronić d....

    Ustalmy przy tym ze chronimy sie przed (kolejnynm) kretynizmem ustawodawcy w
    tym przypadku. A to trzeba leczyc a nie sie chronic... (Wiem, wiem. Se
    pogadalem).

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin