  • Data: 2011-04-04 19:01:12
    Temat: Re: rozliczenie ze zmarłym mężem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 4/4/2011 1:30 PM, cef wrote:

    > Witek, coś chyba mieszasz.

    Możliwe :)

    > Może kiedyś tak było, ale teraz?
    > Na jakiej podstawie?

    art 104 ordynacji podatkowej

    Art. 104. § 1. Jeżeli spadkodawca był podatnikiem podatku dochodowego od
    osób fizycznych, organ podatkowy informuje spadkobierców, na podstawie
    posiadanych danych, o wysokości dochodu lub przychodu spadkodawcy oraz o
    wysokości wpłaconych zaliczek na podatek lub podatku, podając
    równocześnie przypadającą do zapłacenia kwotę podatku lub kwotę nadpłaty.

    > Przecież wystarczy rozliczenie wg pit37 ze wskazaniem
    > typu rozliczenia (pierwsze kratki w PIT).
    > Ta mozliwość jest zapisana w ustawie i US nie ma za bardzo miejsca
    > na wydawanie jakichs decyzji. Oba sposoby rozliczenia ze zmarłym są tam
    > ujęte
    > (jak umrze w ciągu roku i po roku podatkowym ale przed złożeniem zeznania)

    no właśnie nie jestem do końca przekonany czy złożenie pi37 konczy
    sprawe, czy dopiero ją zaczyna.

    Być może gdzieś to jest zapisane w jakichś rozporządzeniach itp itd.

    W kazdym razie na pewno pit-37 nalezy zlozyc, wpłacić ile tam trzeba,
    ale nie zdziwic się jeśli z US coś potem jeszcze przyjdzie w formie decyzji.