    From: Piotr Gadomski <p...@w...to.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz udzialow w sp. z o.o. / PCC
    Date: Thu, 11 Jan 2007 22:44:26 +0100

    Wojciech Ratymirski wrote:

    > PCC solidarnie obciąża sprzedającego i kupującego. To samo dotyczy
    > obowiązku złożenia odpowiedniej deklaracji. Nie ma przy tym znaczenia,
    > że strony w umowie postanowiły np. że obowiązki związane z PCC ciążą
    > tylko na jednej ze stron.

    Czyli, podsumowując:
    - obie strony płacą taką samą sumę, wymienioną w deklaracji
    - dwie identyczne deklaracje są wysyłane do US kupującego - jedna przez
    kupującego (punkt B), druga przez sprzedającego (w tym wypadku ja -
    punkt C deklaracji)

    Dobrze to rozumiem, tak?

    > Jeśli nie dostałeś PCC od byłych wspólników to najlepiej się z nimi
    > skontaktuj w tej sprawie. Sam nie wypełniaj, bo na PCC-1 muszą być
    > podpisy wszystkich podatników. Poza tym właściwy jest US ze względu na
    > siedzibę nabywcy.

    Ok, zatem pogonię ich :-)

    > O od F-1 dostałeś PCC być może w celu podpisania?

    Tak, prosili żeby podpisać i odesłać.

    Pozdrawiam,
    Piotr Gadomski