  • 1. Data: 2011-02-16 07:21:51
    Temat: Re: umowa dożywocia podczas kupna nieruchomości
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > Z przepisów wynika mi jasno - podatek należy się *w momencie realizacji
    > umowy*, a ściślej - przeniesienia własności.
    >
    > Skąd (i kiedy!) *drugi* podatek, jak sugerujecie?
    > (z podstawą prawną najlepiej)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Gotfrydzie w pierwszym swym poscie napisalem ze prawnikiem nie jestem a z
    postu Lukasza zrozumialem (tak jak to napsal) ze chce sporzadzic jakąs umowe
    dozywocia a w drugim swym poscie Lukasz wspomina cos jeszcze o jakims
    zachowku...
    wiec wywnioskowalem ze bedzie chcial sporzadzac przynajmniej jakies dwa akty
    notarialne zwiazane z nieruchomoscia (Lukasz dozuje informacje wiec moze cos
    jeszcze wchodzi w gre?)wiec stwierdzilem na tej podstawie ze chyba nie
    uniknie dwa razy placenia PCC ale jak pisalem ja prawnikiem nie jestem

    Przemek

  • 2. Data: 2011-02-17 22:06:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2011, Przemek wrote:

> [...]
    > zachowku...
    > wiec wywnioskowalem ze bedzie chcial sporzadzac przynajmniej jakies dwa akty

    A to nie mam pytań.
    Zrozumiałem że chodzi o *podwójny* PCC, a nie o dwa PCC dotyczące
    osobnych części majątku i odrębnych rozliczeń :)

    > (Lukasz dozuje informacje

    O toto.
    Nie wyrażałem pretensji, a raczej zdumienie :D

    pzdr, Gotfryd