    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: umowa kupna-sprzedaży kilku rzeczy a PCC
    Date: Thu, 24 Jun 2004 09:36:40 +0200

    On Wed, 23 Jun 2004, Piotr R. wrote:
    [...]
    >+ dylemat z PCC. Czy jeżeli w umowie zostanie określona cena sprzedaży każdego
    >+ przedmiotu z osobna i będzie ona oczywiście niższa niż 1.000 zł, to podatku
    >+ nie będzie trzeba płacić? Mimo że globalna wartość wszystkich przedmiotów
    >+ wynosi 3.500 zł? Czy dobrze myślę?

    Kiedyś było wałkowane bez oczywistych wniosków.
    Osobiście obawiam się ze racji nie masz - sprawdź w ustawie co jest
    opodatkowane: opodatkowana jest *umowa* a nie sama sprzedaż :)
    (w odróżnieniu na przykład od VAT).
    Nie podejmuję się komentowania przypadku kiedy na jednej kartce papieru
    zawartych jest kilka odrębnych umów :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)