  • Data: 2008-03-07 15:02:01
    Temat: Re: własna dział.gosp. a umowa o dzielo
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq pisze:

    > Dlaczego niby ma być taniej albo lepiej? Nie ma żadnego powodu. Podatki są
    > takie same.

    Stawki może owszem. Ale ryczałtowe koszty 20% są nie do pogardzenia.
    Jeżeli koszty wykonania tej umowy są znikome, umowa wykonywana osobiście
    jest opodatkowana korzystniej.

    > Ależ właśnie działalność gospodarcza w usługach zazwyczaj polega na
    > podpisywaniu (i wykonywaniu) umów o dzieło. Tak naprawdę to ty chcesz
    > zapytać o co innego. Checesz zapytać:
    >
    > 1. Czy prowadząc DG możesz podatek dochodowy z umowy o dzieło rozliczyć
    > tak jakbyś jej nie prowadził - koszty ryczałtowe 20/50%?
    >
    > Jeśli ta umowa wchodzi w zakres PKD twojej działalności zgłoszonych w
    > Ewidencji DG, to nie możesz możesz.

    Ale masz jakieś wsparcie?
    Gdzie ten zakaz?

    > 2. Czy będąc VAT-owcem w DG musisz płacić VAT z umowy o dzieło?
    >
    > Podatnikiem VAT się jest jednym. Nie ma podziału na DG i "inne". Jeśli dana
    > czynność podlega pod VAT to musisz płacić nie zależnie czy wykonujesz ją
    > w ramach DG czy poza. Nie ma osobnego limitu kwotowego zwolnienia.

    Niektóre umowy wykonywane osobiście są zwolnione z VAT przez względu na
    przedmiot umowy.

    Sam fakt zawarcia odpowiednio skonstruowanej umowy powoduje, że czynność
    skądinąd opodatkowana VAT nagle staje się zwolniona.

    > 3. Czy musisz wystawić fakturę VAT?
    >
    > Tak. To jest chyba oczywiste w świetle odpowiedzi na punkt 2.

    A co jeżeli punkt 2. nie był oczywisty?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl