    From: "Damian" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup licencji - jak zaksiegowac
    Date: Tue, 2 Aug 2005 15:13:01 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@83.238.7.114

    Użytkownik "icek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dclj4h$h6l$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wiem wiem
    > ale maddy jakoś już nie zagląda tutaj
    > szkoda, bardzo szkoda
    > ale na uczelni miałem niedawno rachunkowosć
    > i udowodniono mi, że jest tak jak napisałem
    >
    > kto ma rację? nie wiem

    > prawdaż
    > nie dokładnie określiłem swoją myśl

    Myślę, że rozstryga tę sytuację licencja OEM. Niezależnie od zakupionego
    składnika sprzętu komputerowego niebędącego urządzeniem peryferyjnym, system
    musi być zainstalowany na tym komputerze, którego integralną część stanowić
    będzie właśnie zakupiony składnik. Zatem, licencja jest udzielana na
    dokładnie określony zestaw komputerowy. Powiękasza ona zatem jego wartość
    netto, pomijam przy tym art 22g ust 17 PDOF. IMO nie wprowadzamy zatem tej
    licencji do EŚT.

    Zakup licencji na serwis www, jest wartością niematerialną i prawną wg.
    w.w. ustawy i podlega amortyzacji oraz wpisaniu jej do ewidencji.