    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup licencji - jak zaksiegowac
    Date: Tue, 2 Aug 2005 18:31:39 +0200

    On Tue, 2 Aug 2005, Damian wrote:
    [...]
    > Myślę, że rozstryga tę sytuację licencja OEM. Niezależnie od zakupionego
    > składnika sprzętu komputerowego niebędącego urządzeniem peryferyjnym, system
    > musi być zainstalowany na tym komputerze, którego integralną część stanowić
    > będzie właśnie zakupiony składnik.

    Wygląda przekonująco.
    Tyle że udowodniłeś iż mamy do czynienia z wartością niematerialną
    (bądź prawną) pt. "program OEM" do której doliczyć trzeba by (jeśliby
    przepisy tak stanowiły) wartość zakupu komputera :)

    Spojrzyj na to właśnie z tej strony - cały tekst który napisałeś
    sprowadza się do tego że masz PROGRAM który potrzebuje KONKRETNEGO
    komputera.
    Więc trzeba by wpisać WNiP (pt. "program OEM") i... no właśnie :)
    Proponujesz dopisać cenę kompa do WNiP.

    > Zatem, licencja jest udzielana na
    > dokładnie określony zestaw komputerowy.
    > Powiękasza ona zatem jego wartość netto

    Jaka litera prawa lub idea - oprócz pewnego sposobu myślenia
    powiązanego z tym że komp "widać" i zwyczajowo mówi się że ktoś
    "kupił komputer" zupełnie pomijając sprawę czy i jakie kupił
    (lub spiracił :>) programy - więc jaka idea ma powodować że
    chcesz dopisać WNiP do ST a nie ST do WNiP ?

    Stawiam pytanie jak najbardziej poważnie.
    Zeznaję również iż sam na początku "dopisałem" OEM do wartości
    ST pt "komputer", mało - polemizowałem z Maddy. W miarę
    przemyśliwania moje przekonanie do polemiki słabło.
    Skoro nikt nie chce bronić tego stanowiska - to ja poproszę
    o objaśnienie DLACZEGO.

    Dlaczego "dopisać" OEM do kompa a nie komp do OEM ?

    przepisu stanowiącego iż ST są "nadrzędne" nie ma.
    Cena nie może być rozstrzygająca... zresztą chyba da się załatwić
    coby relacja była taka iż cena zakupu ST będzie niższa od ceny programu.

    > Zakup licencji na serwis www, jest wartością niematerialną i prawną

    ...no tu się zgadzamy bez dyskusji :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)