    From: "Damian" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakup licencji - jak zaksiegowac
    Date: Wed, 3 Aug 2005 12:23:41 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@83.238.7.114

    > On Tue, 2 Aug 2005, Damian wrote:
    > [...]
    >
    > Wygląda przekonująco.
    > Tyle że udowodniłeś iż mamy do czynienia z wartością niematerialną
    > (bądź prawną) pt. "program OEM" do której doliczyć trzeba by (jeśliby
    > przepisy tak stanowiły) wartość zakupu komputera :)
    >
    > Spojrzyj na to właśnie z tej strony - cały tekst który napisałeś
    > sprowadza się do tego że masz PROGRAM który potrzebuje KONKRETNEGO
    > komputera.
    > Więc trzeba by wpisać WNiP (pt. "program OEM") i... no właśnie :)
    > Proponujesz dopisać cenę kompa do WNiP.

> [...]

    Moje stanowisko jest następujące. Soft jest przypisany do komputera a
    nie odwrotnie. Na komputerze instalujemy dodatkowo inne aplikacje. Komputer
    nie jest zdatny do działania bez systemu operacyjnego. Ponadto system służy
    niejako komputerowi, no bo niby po co komuś sam system operacyjny. Może
    owszem gdy zakładamy, że nasz przykładowy komputer ma pełnić rolę tylko i
    wyłącznie do przeglądania stron www i odbierania poczty, ok. powiększmy WNiP
    o jego wartość. W przeciwnym razie system jest potrzebny, aby środek trwały
    był zdatny do używania, ponieważ bez systemu nie zainastalujemy innego
    oprogramowania np. księgowego itp.
    Tak ja rozumiem OEM. Ponadto w przypadku innych aplikacji licencje OEM
    można sprzedać tylko z całym zestawem komputerowym, i wówczas oczywistym
    jest że powiększa ono wartość komputera na którym zostanie zainstalowane
    Ponieważ zakup dodatkowego dysku nie powiększy wartości licencji tylko
    komputera.
    Mogę prosić o link dot. Maddy?

    Pozdrawiam

    Damian.