    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana numeracji faktur
    Date: Wed, 27 Feb 2008 16:42:01 +0100

    Dnia 27-02-2008 o 16:38:48 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

    > Numery muszą być kolejne.

    Ale mogą być w iluśtam seriach.

    BTW zawsze warto patrzeć do dyrektywy 2006/112/WE,
    która IMHO jest o niebo czytelniejsza niż ustawa o PTU:

    Artykuł 226
    Bez uszczerbku dla przepisów szczególnych przewidzianych
    w niniejszej dyrektywie, faktury wystawione zgodnie z przepisami
    art. 220 i 221, do celów VAT, zawierają wyłącznie
    następujące dane:
    (2) kolejny numer, nadany w ramach jednej lub kilku serii,
    który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;

    Tak na marginesie, dyrektywa ta zawiera też zapis, którego ktoś z tej
    grupy(chyba Maddy?)
    kiedyś bezskutecznie szukał w naszej ustawie:

    Artykuł 167
    Prawo do odliczenia powstaje w momencie, gdy podatek, który
    podlega odliczeniu, staje się wymagalny.

    pozdr,
    tomyz