eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Reakcja gdzie jest granica absurdu prawa podatkowego? Niebezpieczne skutki podatkowe założenia rachunku zarabiającego AliorBank

  • 1. Data: 2009-02-13 21:17:54
    Temat: Reakcja gdzie jest granica absurdu prawa podatkowego? Niebezpieczne skutki podatkowe założenia rachunku zarabiającego AliorBank
    Od: k...@o...pl

    Czytam i nie dowierzam:

    http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p
    hp

  • 2. Data: 2009-02-14 06:59:54
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > Czytam i nie dowierzam:
    > http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p
    a jaka jest różnica między odsetkami z rachunku firmowego a dopłatą
    Aliora? I od jednego i od drugiego trzeba zapłacić podatek...

  • 3. Data: 2009-02-14 08:19:50
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    Radek Wroclawski pisze:
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p

    > a jaka jest różnica między odsetkami z rachunku firmowego a dopłatą
    > Aliora? I od jednego i od drugiego trzeba zapłacić podatek...

    Ale złodzieje ze skarbówki mogą uznać to za usługę finansową i wtedy
    ryczałtowcy tracą prawo do ryczałtu.

  • 4. Data: 2009-02-14 08:43:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-02-2009 o 09:19:50 ruf10 <r...@n...pl> napisał(a):

    > Ale złodzieje ze skarbówki mogą uznać to za usługę finansową i wtedy
    > ryczałtowcy tracą prawo do ryczałtu.

    A czym to się różni od standardowej lokaty na której procent jest tym
    większy im więcej mamy środków?
    0-8999 - 0%
    9000+ - x%, takie że x%*środki=min 50zł

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-02-14 10:45:18
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Użytkownik "ruf10" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ale złodzieje ze skarbówki mogą uznać to za usługę finansową i wtedy
    > ryczałtowcy tracą prawo do ryczałtu.
    cytat" złodzieje ze skarbówki" powinien być zastąpiony "Panowie z sejmu" o
    ile znam prawo RP.
    pytnie warte > 1 mld euro : Kto zyskuje na wadliwym prawie"

  • 6. Data: 2009-02-14 11:22:06
    Temat: Re: Reakcja gdzie jest granica absurdu prawa podatkowego? Niebezpieczne skutki podatkowe za?o?enia rachunku zarabiaj?cego AliorBank
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-02-2009 o 11:45:18 cezarys <c...@x...pl> napisał(a):

    > cytat" z?odzieje ze skarbówki" powinien byae zast?piony "Panowie z sejmu" o
    > ile znam prawo RP.

    Nie do końca. Na papierze możesz spisać najlepsze prawo,
    ale i tak wszytsko pozostaje w gestii tych, którzy je stosują.

    Przecież za komuny zakaz posiadania broni był intepretowany
    przez stalinowskich prokuratorów tak, że sam fizyczny kontakt
    z bronią wystarczał do skazania. Czytałem o skazaniu gościa,
    który podczas jakiś prac odbierał strzelby przez okno i podawał
    je komuś innemu - i został skazany za wielokrotne posiadanie broni.

    Obecenie tymczasowy areszt jest stosowany nagminnie
    mimo że są łagodniejsze środki prewencyjne. Itd itp.

    W prawie prasowym jest zapisany obowiązek rejestracji
    tylko i wyłącznie dzienników i czasopism wydawanych
    w formie druku, dzwięki bądź obrazu i dzwięku,
    co nie przeszkodziło prokuraturze oskarżyć kilka osób
    prowadzących serwisy internetowe.

    Olgierd opisywał na swoim blogu jak to za fakt używania
    niezarejestrowanego total commandera gościa oskarżyli,
    mimo że nie istnieje do tego podstawa prawna.

    Można ta listę ciągnąć, a zauważ że mówimy o przepisach
    które są o całe niebo jasniejsze niż przepisy podatkowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-02-14 12:04:22
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cezarys napisal:
    > cytat" złodzieje ze skarbówki" powinien być zastąpiony "Panowie z sejmu" o
    > ile znam prawo RP.
    > pytnie warte > 1 mld euro : Kto zyskuje na wadliwym prawie"

    Fakt. Koryto lobbystom dosc mocno by sie zawezilo, gdyby wprowadzono
    zasade, ze ustawy glosuje sie zero-jedynkowo. Dla jakosci prawa
    zabojcze jest wprowadzanie poprawek ad hoc, bo wlasnie tam
    wnika najwiecej lobbystycznych przewalek. W praktyce to kompletnie
    rozwala uzgodnienia miedzyresortowe i opinie centrum legislacyjnego.
    A stado 'inteligentnych' inaczej glosuje wszystko, co im szefowie
    kaza.

    To jest tez przeslanka do bardzo silnego zredukowania liczby
    poslow i senatorow. Skoro jest to tylko bezwolne 'mieso armatnie',
    to po co ich az tylu?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2009-02-14 13:55:45
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czytam i nie dowierzam:
    >
    > http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p

    vat.pl widzę sięga dna albo rozpaczliwie szuka taniej sensacji.

    marekz

  • 9. Data: 2009-02-14 14:35:50
    Temat: próbarozwiązania problemu z AliorBankiem
    Od: k...@o...pl

    http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p

    > vat.pl widzę sięga dna albo rozpaczliwie szuka taniej sensacji.

    też nie zgadzam się z argumentacją vat.pl
    aczkolwiek może dobrze że zasygnalizowali niebezpieczeństwo
    bo oprócz pośrednictwa pożyczkowego 1osDG na 19% liniowym
    założyłem sobie spółkę jawna 3% PPE i dla mnie utrata prawa
    do ryczałtu byłaby katastrofą)

    jednak przez chwilę ZAŁÓŻMY że vat.pl ma rację
    kwota 50zł = _świadczenie_ usługi => utrata prawa do ryczałtu

    czy zmieniłoby sytuację przeformułowanie oferty aliora tak, aby
    odsetki od środków na rachunku wynosiły
    dla salda 0,00 do 8999,99zł - 0%
    dla salda 9.000zł do 600.000.000zł - 0,0001%, _ale_nie_mniej_niż_ 50zł/mies.

  • 10. Data: 2009-02-14 15:35:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > vat.pl widzę sięga dna albo rozpaczliwie szuka taniej sensacji.

    Tomek podejrzewa - moze nawet slusznie - ze to jest zwykly artykul
    sponsorowany (patrz 4 posty wyzej), ale w sumie to im ten sponosoring nei
    wyszedl za bardzo , bo np. wiele osob moze teraz skojarzyc oferte Aliora z
    miną podatkowa :)

    Pozdrawiam
    SDD