  • 1. Data: 2003-09-15 11:02:57
    Temat: Regulowanie płatności przy eksporcie usług
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    Witam,

    Prowadzę eksport usług.
    Czy opłata za każdą wystawioną przeze mnie fakturę VAT musi wpływać na
    moje konto firmowe, czy też może być wypłacana gotówką (do pewnej
    określonej kwoty - bodajże 3000 euro) ?

    i pozdrawiam,
    Michał Bednarz

  • 2. Data: 2003-09-15 11:04:49
    Temat: Re: Regulowanie płatności przy eksporcie usług
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > Czy opłata za każdą wystawioną przeze mnie fakturę VAT musi wpływać na
    > moje konto firmowe, czy też może być wypłacana gotówką (do pewnej
    > określonej kwoty - bodajże 3000 euro) ?

    Dołączę swoje pytanie (chodzi o obrót w kraju) - czy wymóg bezgotówkowej
    płatności w niektórych przypadkach spełnia, oprócz przelewu, zapłata czekiem
    albo wekslem? Czy weksel musi mieć bank jako domicyliata?

    Liwiusz
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-09-17 21:34:39
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

    > Prowadzę eksport usług.
    > Czy opłata za każdą wystawioną przeze mnie fakturę VAT musi wpływać na
    > moje konto firmowe, czy też może być wypłacana gotówką (do pewnej
    > określonej kwoty - bodajże 3000 euro) ?

    u mnie po kontroli (po 3-ciej) stwierdzono ze w eksporcie uslug moment
    eksportu (0 % dla vat) powstaje z chwila uzania rachunku bankowego (w moim
    przypadku sam wplacalem na konto dewizy i bank skupowal na zlote, i to
    potwierdzenie z banku
    US uznal za moment eksportu), a przychod w momencie wystawienia faktury; ale
    pewny co do takiej
    prawidlowosci nie jestem, czekam na decyzje

    pozdrawiam
    MariuszM

  • 4. Data: 2003-09-18 06:19:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    faktury; ale
    > pewny co do takiej
    > prawidlowosci nie jestem, czekam na decyzje

    Obowiązek podatkowy w eksporcie usług
    powstaje w momencie zapłaty- niezależnie
    od sposobu regulowania należności.
    Jeśli zastanawiacie się nad sposobem
    zapłaty, to być może nie jest to eksport usług,
    a jedynie usługi, które po spełnieniu
    odpowiednich warunków (w tym sposobu płatności
    oraz terminu zapłaty) mogą korzystać
    z preferencyjnej stawki VAT.
    Pomijam kwestię czy owa kwota
    "bodajże 3000 euro" ma zastosowanie
    w obrocie z zagranicą - ostatnie zmiany
    w prawie dewizowym gdzieś "zgubiły"
    limit 20tys euro, który wcześniej obowiązywał.