  • 1. Data: 2015-02-04 17:07:53
    Temat: Reklamy na stronie - jednak ryczałt?
    Od: j...@g...com

    Do tej pory płaciłem podatek dochodowy od przychodów związanych z tym, że mam na
    stronie www umieszczone reklamy Google AdSense, ponieważ zawsze myślałem, że jest to
    pośrednictwo w sprzedaży miejsca na cele reklamowe w mediach elektronicznych, czyli
    PKD 73.12.C, co wyklucza opodatkowanie ryczałtem. Niemniej po przeczytanie tej
    interpretacji (co prawda nie ma tam wymienionej firmy Google, a firma "X", ale opis
    bardzo odpowiada reklamom Google AdSense):

    http://interpretacje-podatkowe.org/stawki-ryczaltu/i
    bpbi-1-415-1286-14-wrz

    dochodzę do wniosku, że nie będzie to pośrednictwo, tylko sprzedaż!
    A konkretnie:
    "PKWiU 63.11.30.0 Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie"

    co już uprawnia do opodatkowania takich przychodów ryczałtem. Ta interpretacja jest
    logiczna, bo w sumie co i niby komu ja pośredniczę jako właściciel strony? Ja tylko
    sprzedaję powierzchnie reklamową firmę Google, która rozlicza się z reklamodawcami
    (natomiast mnie z reklamodawcami nic nie łączy).

    Niemniej, będę wdzięczny jeżeli ktoś się do tego odniesie :)