  • 1. Data: 2008-04-08 21:44:43
    Temat: Remament na koniec roku do której kolumny w kpir
    Od: "pcserwis" <p...@p...media.pl>

    Mam wątpliwość w której kolumnie powinien byc zaksięgowany remament końcowy
    z grudnia 2007 r program mi wymusza kolumne 10 zakup towarów handlowych lub
    tez mam do wyboru jakąś inna zakupową Czy remament na koniec roku nie
    powinien być przypadkiem zaksięgowany w przychodzie tzn np w kolumnie 7
    wartość sprzedanych towarów i usług. Jakby ktos wiedział to proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2008-04-08 22:46:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2008, pcserwis wrote:

> [...]
    > wartość sprzedanych towarów i usług. Jakby ktos wiedział to proszę o pomoc.

    A kiedy czytałeś/czytałaś ostatnio rozporzązenie o prowadzeniu
    KPiR? CAŁE (wraz załącznikiem)?
    W szczególności intryguje mnie, w której kolumnie masz pozycje
    "dochód" i "różnica remanentowa" :)
    Przecież obliczenia te robi się POZA KOLUMNAMI! (znaczy, nawet jak
    ktoś wykorzysta druk, to nie tytuł kolumny się liczy, a opis).

    To, że wpisanie remanentu do "kosztów handlowych" jest logiczne to
    jedno, a to że do obliczeń bierze się je z innym znakiem to drugie ;)

    Remanenty się *wpisuje* lecz *nie sumuje* z kolumną kosztów! (wprowadza
    się dopiero korektę różnicy remanentowej, ale PO policzeniu kosztów!)
    IMVHO - kwotę najlepiej wpisać do kol.15 (dawnej "16").
    Jak autor miał inną wizję to trudno ;), grunt żeby dobrze policzył
    i prawidlowo wydrukował (wg załącznika do rozporządzenia).
    Przecież remanentu początkowego też nie "doliczasz do kosztów",
    prawda?

    BTW:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=3
    (rejestracja darmowa)
    +++
    21. W celu ustalenia dochodu osišgniętego w roku podatkowym należy
    na oddzielnej stronie księgi:
    [...opis...]
    ---

    BTW: IMO program powinien pozwolić na sporządzenie właśnie takiego
    wydruku, albo tę stronę należy policzyć "ręcznie".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-04-10 11:02:23
    Od: "pcserwis" <p...@p...media.pl>

    A co trzeba zrobić z tą róznicą remametową? czy należy ja dpisać do
    sprzedaży na koniec roku oddzielnym dowodem wewnetrznym i w ten sposób
    powiększa się sprzedaż a na początek też ją wpisać i w następnym roku
    powiększyć koszty czy też nic się z tym nie robi ?

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0804090032350.2892@athlon64...

  • 4. Data: 2008-04-10 11:17:38
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    pcserwis pisze:
    > A co trzeba zrobiae z t? róznic? remametow?? czy nale?y ja dpisaae do
    > sprzeda?y na koniec roku oddzielnym dowodem wewnetrznym i w ten sposób
    > powieksza sie sprzeda? a na pocz?tek te? j? wpisaae i w nastepnym roku
    > powiekszyae koszty czy te? nic sie z tym nie robi ?

    Jeżeli już prowadzisz samodzielnie kpir, to dla własnego dobra jednak
    przeczytaj uważnie choć raz rozporządzenie, o którym pisał Gotfryd.
    Wiele spraw się wyjaśni, powyższa również :)

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 5. Data: 2008-04-10 21:51:25
    Od: "pcserwis" <p...@p...media.pl>

    Dzięki za ten link do podatki.pl, ja mam tę ustawę w książce "zbiór
    ujednoliconych przepisów...jednak nie ma w nim załącznika nr 1 a na www
    znalazłem go- to dlatego nie mogłem się doczytać co i jak. dzięki za pomoc.