  • 1. Data: 2002-01-02 12:20:33
    Temat: Remanent raz jeszce - pytanie
    Od: "mwi" <m...@e...pl>

    Witam

    czytam posty i widzę, że jak mam DG, KPiR to muszę na konieć każdego roku
    robić remanent. Ale jak to zrobić w mojej firmie, gdzie ja tylko sprzedaję
    moją wiedzę (zakupy to głównie art. biurowe + ŚT (komputer, auto,
    drukarka)). Jestem VAtowcem.
    I jak w takim przypadku robić remanent? Czy coś będę musiał zliczyć do
    dochodów?

    dzięki za wszelkie infos

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2002-01-02 12:46:05
    Temat: Re: Remanent raz jeszce - pytanie
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "mwi" <m...@e...pl> wrote in message news:a0utts$62j$1@news.onet.pl...
> [...]
    > drukarka)). Jestem VAtowcem.
    > I jak w takim przypadku robić remanent? Czy coś będę musiał zliczyć do

    Tak na "chlopski rozum", to spis z natury powinien wykazac brak towarow
    handlowych...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-02 14:16:54
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > Tak na "chlopski rozum", to spis z natury powinien wykazac brak towarow
    > handlowych...

    Dokładnie. Remanent ma wykazywać towary handlowe - nie np. środki trwałe i
    takie tam. Ale na wszelki wypadek dobrze jest zrobić notatkę, że spis z
    natury towarów handlowych na dzień 31 12 wynosił "0"

  • 4. Data: 2002-01-02 15:51:17
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Tak na "chlopski rozum", to spis z natury powinien wykazac brak towarow
    > handlowych...
    Jeżeli nie masz czego spisywać, to nie robisz spisu z natury.
    Zerowy spis to lekka przesada.
    Jeżeli w KPiP w kolumnie "materiały i towary handlowe" na koniec roku masz
    zero to nie masz z czego robić spisu z natury.
    Artykuły biurowe to nie są materiały do produkcji ani towary handlowe (no
    cyba że masz sklep papierniczy), a więc nie wpisuje sie ich do wspomnianej
    wyżej kolumny ale wlicza od razu w koszty jako inne wydatki.
    No chyba że kupujesz np. papier do drukarki na tony i połowa zakupu została
    ci w magazynie na koniec roku. Ale to już inne bajka.

    Podstawowa zasada - jeżeli przepisy nakazują nam policzyć, spisac czy
    wycenić cos czego nie posiadamy to oznacza że jesteśmy z tego obowiązku
    zwolnieni, a nie że mamy produkować niepotrzebna makulaturę z zerami.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-01-03 09:23:13
    Od: "JL" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Pani propaguje niebezpieczny poglad, ze cos wynika z czegos - czyli jest
    logiczne!!!

    Otoz NIE. Przepisy podatkowe nie sa po to zeby byly logiczne i podatnik
    sobie je interpretowal i wnioski wyciagal.

    Brak pozycji w KPiR "Spis z natury =0" kosztowal dwa lata temu mojego
    znajomego 500 zl na konto II US w Gdansku.

    Dlatego dla swietego spokoju polecam przy kazdym zdarzeniu typu poczatek,
    koniec roku obrotowego, zmiana nazwy, siedziby, zakresu itp. wpisac do KPiR
    jak wyzej i sporzadzic Protokol Spisu z Natury i jak Pan Bog przykazal
    powpisywac zera gdzie sie da.

    Zadna filozofia a ile nerwow i pieniedzy moze zaoszczedzic...

    Pozdrawiam, JL

  • 6. Data: 2002-01-03 09:34:58
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "JL" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Pani propaguje niebezpieczny poglad, ze cos wynika z czegos - czyli jest
    > logiczne!!!

    Jest logiczne.
    Lecz rzeczywiscie w "podatkach" nie wynika, ze jest "prawdziwe".

    Poglad owszem niebezpieczny, ale jesli ktos ma dusze wojownika....

> [...]
    >
    > Brak pozycji w KPiR "Spis z natury =0" kosztowal dwa lata temu mojego
    > znajomego 500 zl na konto II US w Gdansku.

    Lecz tu nie chodzi o wpis do PRoR, lecz o PROTOKOL.

    "logicznie" mozna stwierdzic, ze spis z natury MA BYC,
    i ze ma "zawierac co najmniej nastepujace pozycje",
    wiec "logicznie" mozna zrobic protokol te pozycje zawierajacy.

    A ze to BEZSENSOWNE?
    No coz. jest bezsensowne i "wojownik" bedzie walczyl o sens
    (i chwala mu za to), a czlowiek ktory chce miec "swiety spokoj"
    zrobi "spis" wpisze 0 i tniz mu zlego nie zrobia.

> [...]
    KPiR
    > jak wyzej i sporzadzic Protokol Spisu z Natury i jak Pan Bog przykazal

    No powiedzmy jak MinFin przykazal...

    > Zadna filozofia a ile nerwow i pieniedzy moze zaoszczedzic...

    Widzi pan..
    to zalezy co kogo bardziej "wnerwia".
    Bezsensowne czynnosci, czy uzeranie sie z wyjatkowo niemila
    (bo na ogol sa mile) Pania z US

    > Pozdrawiam, JL

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-01-04 18:17:44
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    > Podstawowa zasada - jeżeli przepisy nakazują nam policzyć, spisac czy
    > wycenić cos czego nie posiadamy to oznacza że jesteśmy z tego obowiązku
    > zwolnieni, a nie że mamy produkować niepotrzebna makulaturę z zerami.

    Jest dokładnie odwrotnie !!!
    Przekonasz się przy pierwszej kontroli skarbowej
    Nauczysz się wtedy produkować tony zbędnej makulatury dla świętego spokoju
    "Miła pani" zrobi Ci tak "dobrze", że obudzi w tobie żądzę wymordowania
    wszystkich urz edników.
    Państwo, parlament, urzędy i ich "pracownicy" to nie są istoty LOGICZNE i
    należy je tępić ze wszystkich sił.