  • 1. Data: 2003-01-20 10:37:41
    Temat: Remanent roczny
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    Jak i czy w ogóle wpisuje się remanent roczny 31.12./01.01 do kpir ?

    Z.K.

  • 2. Data: 2003-01-20 11:15:58
    Temat: Re: Remanent roczny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jan 2003, Zygmunt Kałuża wrote:

    >+ Jak i czy w ogóle wpisuje się remanent roczny 31.12./01.01 do kpir ?

    Czy: tak, zdecydowanie tak, par. 27 rozp. ds. KPiR.
    Jak: brak zasady. Krótko mówiąc: "gdzieś" :)

    Pomysł m.in. przypomniany mi ostatnio przez jednego
    z twórców oprogramowania KPiR (przesłuchiwałem
    ostatnio :), właśnie oglądając programy pod kątem
    "różności"); chyba również było na grupie:
    wpisać do kol. 16. (inne).
    Oczywiście nie ujmować remanentu w podsumowaniach (ktoś
    może wpisywać do kol. 16 kwoty zapłacone - zdaje się że
    nawet jest takie zalecenie, jeśli ktoś chce "przejść"
    na kasę).
    Pomysł "awaryjny" (jak ktoś zapomniał): wpisać w polu komentarza
    (to takie puste z lewej u dołu, obok podsumowań).
    W razie pomysłu z wpisaniem do "towarów handlowych" oczywiście
    nie należy ujmować wpisu w podsumowaniach :) !

    BTW: jaśnie hrabio, gdzie wpisałeś remanent ?? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-21 09:56:10
    Od: "Graszka" <o...@p...wp.pl>

    Mam pytanie trochę nie na temat , a trochę jak najbardziej na. Pamiętam, że
    kiedyś Gotfryd dzielił się informacją uzyskaną w Biurze Podatkowym, iż
    remanent początkowy wpisuje w pierwszej pozycji nowej KPiR. Rozumiem że
    wygląda to tak : L.P. 1. Remenent pocz. .... no i co dalej w pozostałych
    kolumnach. Ja zawsze mam remanenty zerowe (usługi informatyczne, zero
    zapasów, produkcja w toku nie do wyceny itp. itd) więc wpisuję wszędzie
    zera? A jaki dokument na tę pozycję nr 1 wystawiam?
    Zawsze robiłam krótką notatkę na pierwszej stronie książki (nad tabelą) :
    "Wartość remanentu na 01.01.xxxx r. wynosi 0,00 zł " ,data, podpis, ale taki
    wpis w pierwszej pozycji bardziej mnie przekonuje.
    pozdrawiam - Graszka

  • 4. Data: 2003-01-21 12:00:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Graszka wrote:

> [...]
    >+ zapasów, produkcja w toku nie do wyceny itp. itd) więc wpisuję wszędzie
    >+ zera? A jaki dokument na tę pozycję nr 1 wystawiam?

    Wyjątkowo w kwestii dokumentu sprawa jest prosta: przecież musisz
    zrobić spis :) Owszem, dla "magazynu" o wartości 0. to jest
    pewna przesada :], pamiętam żeśmy tu kiedyś dyskutowali..

    >+ Zawsze robiłam krótką notatkę na pierwszej stronie książki (nad tabelą) :
    >+ "Wartość remanentu na 01.01.xxxx r. wynosi 0,00 zł " ,data, podpis, ale taki
    >+ wpis w pierwszej pozycji bardziej mnie przekonuje.

    Prawdę mówiąc to z rozp. wynika że "ma być wpisane", ale jak i gdzie
    to już minister zostawił "inwencji podatnika" (najwyraźniej) :]
    O ile "16" jest niewykorzystywane - to może to jakiś pomysł...

    >+ pozdrawiam - Graszka

    wzajemnie, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-21 21:49:07
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Graszka" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "Wartość remanentu na 01.01.xxxx r. wynosi 0,00 zł " ,data, podpis, ale taki
    > wpis w pierwszej pozycji bardziej mnie przekonuje.

    ale tak w ogóle to chyba trzeba np. i na 31.12.2002 (czyli w starej KPiR) jak i na
    01.01.2003 r (w nowej KPiR) ?

    Sark

  • 6. Data: 2003-01-22 10:01:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Sark wrote:
    [...]
    >+ ale tak w ogóle to chyba trzeba np. i na 31.12.2002 (czyli w starej KPiR)

    Prawdę mówiąc można się upprzeć, że (o ile "wyliczenia" są robione
    na papierze) to wpis jest :)

    >+ jak i na 01.01.2003 r (w nowej KPiR) ?

    IM*H*O zdecydowanie tak... (a nikt nie protestuje z "podstawą" w ręku :))

    pzdr, Gotfryd