1. Data: 2003-01-20 10:37:41
Temat:Remanent roczny
Od:"Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak i czy w ogóle wpisuje się remanent roczny 31.12./01.01 do kpir ?

Z.K.

2. Data: 2003-01-20 11:15:58
Temat:Re: Remanent roczny
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Jan 2003, Zygmunt Kałuża wrote:

>+ Jak i czy w ogóle wpisuje się remanent roczny 31.12./01.01 do kpir ?

Czy: tak, zdecydowanie tak, par. 27 rozp. ds. KPiR.
Jak: brak zasady. Krótko mówiąc: "gdzieś" :)

Pomysł m.in. przypomniany mi ostatnio przez jednego
z twórców oprogramowania KPiR (przesłuchiwałem
ostatnio :), właśnie oglądając programy pod kątem
"różności"); chyba również było na grupie:
wpisać do kol. 16. (inne).
Oczywiście nie ujmować remanentu w podsumowaniach (ktoś
może wpisywać do kol. 16 kwoty zapłacone - zdaje się że
nawet jest takie zalecenie, jeśli ktoś chce "przejść"
na kasę).
Pomysł "awaryjny" (jak ktoś zapomniał): wpisać w polu komentarza
(to takie puste z lewej u dołu, obok podsumowań).
W razie pomysłu z wpisaniem do "towarów handlowych" oczywiście
nie należy ujmować wpisu w podsumowaniach :) !

BTW: jaśnie hrabio, gdzie wpisałeś remanent ?? ;)

pzdr, Gotfryd

3. Data: 2003-01-21 09:56:10
Od:"Graszka" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie trochę nie na temat , a trochę jak najbardziej na. Pamiętam, że
kiedyś Gotfryd dzielił się informacją uzyskaną w Biurze Podatkowym, iż
remanent początkowy wpisuje w pierwszej pozycji nowej KPiR. Rozumiem że
wygląda to tak : L.P. 1. Remenent pocz. .... no i co dalej w pozostałych
kolumnach. Ja zawsze mam remanenty zerowe (usługi informatyczne, zero
zapasów, produkcja w toku nie do wyceny itp. itd) więc wpisuję wszędzie
zera? A jaki dokument na tę pozycję nr 1 wystawiam?
Zawsze robiłam krótką notatkę na pierwszej stronie książki (nad tabelą) :
"Wartość remanentu na 01.01.xxxx r. wynosi 0,00 zł " ,data, podpis, ale taki
wpis w pierwszej pozycji bardziej mnie przekonuje.
pozdrawiam - Graszka

4. Data: 2003-01-21 12:00:46
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Jan 2003, Graszka wrote:

> [...]
>+ zapasów, produkcja w toku nie do wyceny itp. itd) więc wpisuję wszędzie
>+ zera? A jaki dokument na tę pozycję nr 1 wystawiam?

Wyjątkowo w kwestii dokumentu sprawa jest prosta: przecież musisz
zrobić spis :) Owszem, dla "magazynu" o wartości 0. to jest
pewna przesada :], pamiętam żeśmy tu kiedyś dyskutowali..

>+ Zawsze robiłam krótką notatkę na pierwszej stronie książki (nad tabelą) :
>+ "Wartość remanentu na 01.01.xxxx r. wynosi 0,00 zł " ,data, podpis, ale taki
>+ wpis w pierwszej pozycji bardziej mnie przekonuje.

Prawdę mówiąc to z rozp. wynika że "ma być wpisane", ale jak i gdzie
to już minister zostawił "inwencji podatnika" (najwyraźniej) :]
O ile "16" jest niewykorzystywane - to może to jakiś pomysł...

>+ pozdrawiam - Graszka

wzajemnie, Gotfryd

5. Data: 2003-01-21 21:49:07
Od:"Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Graszka" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "Wartość remanentu na 01.01.xxxx r. wynosi 0,00 zł " ,data, podpis, ale taki
> wpis w pierwszej pozycji bardziej mnie przekonuje.

ale tak w ogóle to chyba trzeba np. i na 31.12.2002 (czyli w starej KPiR) jak i na
01.01.2003 r (w nowej KPiR) ?

Sark

6. Data: 2003-01-22 10:01:09
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Jan 2003, Sark wrote:
[...]
>+ ale tak w ogóle to chyba trzeba np. i na 31.12.2002 (czyli w starej KPiR)

Prawdę mówiąc można się upprzeć, że (o ile "wyliczenia" są robione
na papierze) to wpis jest :)

>+ jak i na 01.01.2003 r (w nowej KPiR) ?

IM*H*O zdecydowanie tak... (a nikt nie protestuje z "podstawą" w ręku :))

pzdr, Gotfryd