  • 1. Data: 2008-04-02 15:29:00
    Temat: Rozliczanie PITów ze skarbówką
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Mam taką małą zagwózdkę.

    Składam:
    PIT-37 (umowy o dzieło z 50% kup)
    PIT-36L (prowadzona DG liniowo)

    Na PIT-37 mam nadpłatę, a na PIT-36L niedopłatę.
    Sumarycznie wychodzi lekka niedopłata (jakieś 20 zł).
    Pytanie - czy mam wpłacić CAŁOŚĆ kwoty do zapłaty z PIT-36L,
    czy też różnicę między PIT-36L, a PIT-37?

    Wydaje mi się, że opcja pierwsza (czyli całość i czekam na zwrot całości
    z PIT-37) to jest ta właściwa, ale chciałbym się jeszcze upewnić. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-04-02 16:03:53
    Temat: Re: Rozliczanie PITów ze skarbówką
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Wydaje mi się, że opcja pierwsza (czyli całość i czekam na zwrot całości
    > z PIT-37) to jest ta właściwa, ale chciałbym się jeszcze upewnić. :)

    Przecież jedno i drugie to jest Twój *osobisty* podatek, wpłacany na to
    samo konto. Nie do rozróżnienia dla US.

    W związku z tym dlaczego miałbyś sobie go nie skompensować?

    Oczywiście warto napisać pismo z wyjaśnieniem do US.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-04-02 16:10:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > W związku z tym dlaczego miałbyś sobie go nie skompensować?
    >
    > Oczywiście warto napisać pismo z wyjaśnieniem do US.

    BTW, taką możliwość daje Ci art. 76 Ordynacji Podatkowej i dzieje się to
    z urzędu tak więc IMHO nawet nie trzeba żadnych kwitów pisać.

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-04-02 16:18:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-02, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Przecież jedno i drugie to jest Twój *osobisty* podatek, wpłacany na to
    > samo konto. Nie do rozróżnienia dla US.

    Może rozróżnić po tytule przelewu. :)

    > W związku z tym dlaczego miałbyś sobie go nie skompensować?

    Właśnie dlatego pytam, żeby rozwiać moje wątpliwości. :)

    Większych jaj się spodziewam, z powodu PIT-11. Umowy o dzieło były
    rozliczane z moim starym US, który otrzymał kopie PIT-11/PIT-8c.

    Nowy US (właściwy na 31.12) ich nie dostał i ma jedynie informacje
    o moich dokumentach z DG. Oczywiście NIP-1 był składany, ale z kolei do
    3-ciego urządu (zgodnie z ustawą - tam gdzie VAT), a z moich doświadczeń
    wynika, że urząd od PIT nie wymienia informacji z urzędem od VAT.

    Jak oni dojdą z tym wszystkim do ładu bez wzywania mnie, to będe pełen
    podziwu dla polskiego systemu skarbowego. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-04-02 16:24:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Może rozróżnić po tytule przelewu. :)

    Ale zgaduję, że ichnim systemie informatycznym nie są przechowywane
    tytuły przelewów i liczy się jedynie saldo.

    Zresztą tak jak napisałem - zadziała tu art. 76 Orydnacji Podatkowej.

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-04-02 16:48:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-02, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

    > Zresztą tak jak napisałem - zadziała tu art. 76 Orydnacji Podatkowej.

    Ok. Dzięki za informacje. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl