  • 1. Data: 2012-04-24 20:06:41
    Temat: Rozliczenie roczne - rozterki...
    Od: Meehoo <m...@P...pl>

    Witam grupę,

    czy może ktoś mi pomóc... bo co księgowa to inna opinia :-).

    Fakty są takie:
    - mam żonę od dawna, przez cały 2011 rok :-)
    - żona zatrudniona jest na umowę o pracę - otrzymała od swojego pracodawcy
    PIT11
    - ja do końca czerwca byłem zatrudniony na umowę o pracę - otrzymałem od
    swojego byłego pracodawcy PIT11
    - od początku lipca jestem "samozatrudniony", na liniowym

    Pytania:
    - Czy za pierwsze pół roku możemy się rozliczyć wspólnie, bo oczywistym
    jest, że wszystkiego nie możemy?
    - Czy ja mam składać PIT37, żona PIT37, ja PIT36L?
    - Czy możemy złożyć razem PIT37, ja PIT36L?

    Bardzo proszę o odpowiedź :-)

    Pozdrawiam!

    --
    Meehoo

  • 2. Data: 2012-04-24 22:01:13
    Temat: Re: Rozliczenie roczne - rozterki...
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Meehoo w <news:z2nqkzhc0cb3$.1x6cb23ne1rwj$.dlg@40tude.net>:

    > Witam grupę,

    > czy może ktoś mi pomóc... bo co księgowa to inna opinia :-).

    > Fakty są takie:
    [...]
    > - od początku lipca jestem "samozatrudniony", na liniowym

    I szlus

    > Pytania:
    > - Czy za pierwsze pół roku możemy się rozliczyć wspólnie, bo oczywistym
    > jest, że wszystkiego nie możemy?

    A rozliczenie jest za 2011 czy za jego część?

    --
    Tomasz Nycz

  • 3. Data: 2012-04-25 05:40:52
    Od: Meehoo <m...@P...pl>

    Dnia Tue, 24 Apr 2012 22:01:13 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > A rozliczenie jest za 2011 czy za jego część?

    Ok, wszystko fajnie. Tylko jakie PITy mamy złożyć? :-)

    dzięki :-)

    --
    Meehoo

  • 4. Data: 2012-04-25 07:30:55
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Użytkownik "Meehoo" <m...@P...pl> napisał w wiadomości

    > Ok, wszystko fajnie. Tylko jakie PITy mamy złożyć? :-)

    Ty masz złożyć pit37+pit36L, żona pit-37

    Andrew

  • 5. Data: 2012-04-25 09:51:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-04-24, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

    > A rozliczenie jest za 2011 czy za jego część?

    A co stanowi przeciw by wspólnie rozliczyć dochody "na skali"?
    Ja w zeszłym roku rozliczałem PIT-38 (sam) i PIT-36 (wspólny).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2012-04-25 10:16:39
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > A co stanowi przeciw by wspólnie rozliczyć dochody "na skali"?
    > Ja w zeszłym roku rozliczałem PIT-38 (sam) i PIT-36 (wspólny).

    Podatek liniowy, ryczałt ewidencjonowany czy karta podatkowa wykluczaja z
    możliwości wspólnego rozliczenia małżonków czy w sposósb przewidziany dla
    osób samotnie wychowujących dzieci.
    Jest to traktowane jako przywilej, do kórego latwo stracić uprawnienia.
    Wystarczy też np. złożyć zeznanie roczne po terminie i też już traci się to
    uprawnienie.
    PIT-38 to chyba od dochodów kapitałowych? Tu obowiązują inne zasady.

    marzatela
    --------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 7. Data: 2012-04-25 10:20:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-04-25 10:16, Marzena wrote:
    > Podatek liniowy, ryczałt ewidencjonowany czy karta podatkowa wykluczaja
    > z możliwości wspólnego rozliczenia małżonków czy w sposósb przewidziany
    > dla osób samotnie wychowujących dzieci.

    Dla ścisłości przychody z najmu opodatkowane ryczałtem *nie* wykluczają.

    Piotrek

  • 8. Data: 2012-04-25 14:22:55
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Dla ścisłości przychody z najmu opodatkowane ryczałtem *nie* wykluczają.

    Fakt, masz rację, tu chodzi o prowadzenie DG.

    marzatela
    -----------------------
    http://www.szultaset.pl

  • 9. Data: 2012-04-25 15:34:18
    Od: Meehoo <m...@P...pl>

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 07:30:55 +0200, Andrew napisał(a):

    > Ty masz złożyć pit37+pit36L, żona pit-37
    >
    > Andrew

    Dzięki.

    Czas zmienić księgową...

    --
    Meehoo

  • 10. Data: 2012-04-25 15:53:01
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.04.2012 10:16, Marzena pisze:

> [...]
    >>
    > Podatek liniowy, ryczałt ewidencjonowany czy karta podatkowa wykluczaja
    > z możliwości wspólnego rozliczenia małżonków czy w sposósb przewidziany

    Czy coś się zmieniło w tym temacie ostatnio? Ja, kiedy byłem na liniowym
    + etat, "od zawsze" część etatową rozliczałem wspólnie z żoną, część
    liniową - samodzielnie.

    p. m.