  • 1. Data: 2003-03-17 09:04:39
    Temat: Rozliczenie ulgi z żoną
    Od: "Sławek" <k...@p...onet.pl>

    Korzystam z ulgi mieszkaniowej (starej)
    W tym roku zawarłem związek małżeński
    Nie mogę się rozliczyć wspólnie z żoną - to wiem

    Czy żona może korzystać z mojej ulgi mieszkaniowej już w tym roku (nie
    korzystała do tej pory)
    Jak to się robi praktycznie?
    Czy ona też dołącza pit D?

    Dzięki za info

  • 2. Data: 2003-03-17 09:34:43
    Temat: Re: Rozliczenie ulgi z żoną
    Od: "Justysi@W" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Sławek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie mogę się rozliczyć wspólnie z żoną - to wiem
    >
    > Czy żona może korzystać z mojej ulgi mieszkaniowej już w tym roku (nie

    Z tego co wiem to zeby rozliczyc sie razem z malzonkiem trzeba byc "w
    malzenstwie" jeden "pelen" rok kalendarzowy. My z mezem slub bralismy w
    2001r. i za 2002r. dopiero moglismy sie rozliczac. Tak mnie puczyla pani z
    Urzedu Skarbowego. Tak wiec wynika, ze dopiero na nastepny rok bedziecie
    mogli sie razem rozliczyc.

    Pozdrawiam
    JustysiaW

  • 3. Data: 2003-03-17 09:43:25
    Od: "Sławek" <k...@p...onet.pl>

    To akurat wiem i to było w moim poście
    Pytanie było inne....

  • 4. Data: 2003-03-17 09:48:10
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > To akurat wiem i to było w moim poście
    > Pytanie było inne....

    jednak odpowiedz na pytanie masz jasne i wyrazne.

    NIE!!!
    bo nie byliscie w 2002 przez caly rok w zwiazku malzenskim!

    nijak, nie da sie

    nie.

    no problemo :)

  • 5. Data: 2003-03-17 11:21:53
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Sławek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Nie mogę się rozliczyć wspólnie z żoną - to wiem
    >
    > Czy żona może korzystać z mojej ulgi mieszkaniowej już w tym roku (nie

    Zacznę od końca.

    1. Limit ulgi jest wspólny dla małżonków
    2. Składalibyście(?) 1 pit-d i na końcu w polach 104 i 105 piszecie w jak
    dzielicie tą ulgę pomiędzy siebie.
    3. w pit-37 w polu 40 zaznaczacie do którego zeznania jest dołączony pit-d.

    Teraz problem.
    Na jakiej podstawie żona odliczy ulgę?
    Faktury są na ciebie. Mieszkanie kupiłeś przed ślubem na siebie (zapewne).
    Teraz ulgi już nie ma, więc na jakiej podstawie żona rozpocznie odliczanie i
    to na starych zasadach

    To by się dało zrobić, ale przy rozliczaniu wspólnym, czyli dopiero za rok.
    ... a za rok pewnie rozliczania wspólnego już nie będzie..., czyli niewiele
    się nacieszycie, chyba, że zostawią wspólne rozliczanie małżeństw.

  • 6. Data: 2003-03-21 12:03:30
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

> [...]
    > Nie mogę się rozliczyć wspólnie z żoną - to wiem
    >
    > Czy żona może korzystać z mojej ulgi mieszkaniowej już w tym roku (nie

    moze ja postaram sie odpowiedziec na Twoje pytanie, chociaz troche je
    przekrece...
    zona nie bedzie korzystac z Twojej ugli tylko z WASZEJ ulgi tzn. jesli są
    jakies faktury
    wystawione na nią to moze sobie oczywiście SAMA odliczać, ale razem nie
    mozecie
    odliczyc wiecej niz jeden limit. w przypadku gdyby wczesniej korzysala z
    limitu i wykorzystala np. polowe
    a Ty 2/3 to w momencie zawarcia zwiazku malzenskiego macie juz wykorzystany
    limit i nie mozecie z niego
    korzystac...
    ona tez dolacza pit-d ale tylko za siebie... a Ty za siebie...

    pozdr
    radek (ktory mial 2 lata temu takie same problemy i skutecznie je w US
    wyjasnil)