1. Data: 2006-09-03 23:51:36
Temat:Ryczalt + VAT - firma budowlana
Od:e...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Czesc! Szykuje sie, ze aby przezyc musze otworzyc wlasna DG. Oto sam
moje pytania:
1. Jesli w przypadku bbudowlanki place 5% Ryczaltu od przychodu to
place rocznie czy miesiecznie?
2. Rozliczenie skladki od ryczaltu jest pomniejszone o VAT naliczony z
zakupow towarow na prowadzenie DG
3. Jak rozliczac VAT (podatek nalezny - naliczony [podatek VAT od f-ry
wystawionej minus podatek VAT od faktury kupionej])?
4. Co w przypadku roznych stawek podatkowych VAT?
5. Czy skladki ZUS mozna od czegos odliczyc?
6. Czy jesli bede "prowadzil" firme budowlana, to przy okazji moge
wystawic fakturek, albo rachunek z innej uslugi (np fotograficznej?)
7. Jak rozlicza sie rachunki?

2. Data: 2006-09-04 08:19:59
Temat:Re: Ryczalt + VAT - firma budowlana
Od:"Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zainwestuj 20 zł na książkę typu "Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w
roku 2006" ewentualnie powierz buchalterię jakiemuś biuru rachunkowemu. Z
treści pytań widać, że dopiero zaczynasz a nauka na własnych błędach może
byc kosztowna
Jacek

3. Data: 2006-09-04 08:45:01
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Sep 2006, e...@w...pl wrote:

> Czesc! Szykuje sie, ze aby przezyc musze otworzyc wlasna DG.

To tak jakbyś zabierał się za zdobycie prawa jazdy.
Tyle że zamiast przeczytać Kodeks Drogowy masz np. tu:
http://podatki.pl/akty/
...poręczny zastaw aktów prawnych do poczytania ;)

> 1. Jesli w przypadku bbudowlanki place 5% Ryczaltu od przychodu to
> place rocznie czy miesiecznie?

"co miesiąc"

> 2. Rozliczenie skladki od ryczaltu jest pomniejszone o VAT naliczony z
> zakupow towarow na prowadzenie DG

"to zależy".
Rozliczanie VAT jest *odrębne* od rozliczania pdoatku dochodowego.
Chcesz zostać VATowcem - to tak, z zasady (są wyjątki, jakieś
hotele, paliwo do sam. osobowego itp oraz przy sprzedaży zwolnionej)
osobno rozlicza się różnicą VATu ("od klientów" i "to co wydano")
i osobno podatek dochodowy, bez względu w jakiej formie (KPiR/ryczałt).

> 3. Jak rozliczac VAT (podatek nalezny - naliczony [podatek VAT od f-ry
> wystawionej minus podatek VAT od faktury kupionej])?

Przeczytać posty w kilku ostatnich dni!
Wrrr.... ;)

> 4. Co w przypadku roznych stawek podatkowych VAT?

Nic. Jak się kupuje na 22% a sprzedaje na 7% to po prostu często ma
się kontrolę z powodu zwrotów :)

> 5. Czy skladki ZUS mozna od czegos odliczyc?

Tak, społeczne od postawy opodatkowania dochodowym - również przy
ryczałcie. A zdrotowne od samego podatku (w części, bo płaci się
8 z czyms % podstawy zadeklarowanej a odlicza 7 z ułamikiem).

> 6. Czy jesli bede "prowadzil" firme budowlana, to przy okazji moge
> wystawic fakturek, albo rachunek z innej uslugi (np fotograficznej?)

Przeszkód nie widać. Oczywiście to *może* przy niektórych usługach
powodować efekty uboczne (np. konieczność przejścia na VAT przy
doradztwie, podpadnięcie pod kasę przy sprzedaniu płytki CD (!) itp).

> 7. Jak rozlicza sie rachunki?

...IMO pytanie jest tak ogólne że nie wiadomo o co chodzi :] (w pytaniu)

pzdr, Gotfryd