  • 1. Data: 2008-08-21 20:34:07
    Temat: Ryczałt a PKWiU - kto to sprawdza?
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Kto i w jaki sposób sprawdza, czy to, co zadeklarowałem jako przedmiot
    działalności zgodnie z PKWiU jest rzeczywiście tym, co robię?
    Chodzi o to, że chciałbym się rozliczać ryczałtem, wg stawki 8,5%, która
    dotyczy m.in. usług. Przeglądałem PKWiU i znalazłem punkt "Usługi
    pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane" (co jest zgodne z prawdą, bo
    świadczę usługi, które nie są wymienione w innym punkcie PKWiU).

    Dodam jeszcze, że w zasadzie jestem "samozatrudniony", czyli de facto
    moje przychody pochodzą od jednego podmiotu. Ale to nie ma raczej
    znaczenia dla pytania, które zadałem.

  • 2. Data: 2008-08-25 07:24:55
    Temat: Re: Ryczałt a PKWiU - kto to sprawdza?
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Sheen napisał:

> [...]
    >
    > Dodam jeszcze, że w zasadzie jestem "samozatrudniony", czyli de facto
    > moje przychody pochodzą od jednego podmiotu. Ale to nie ma raczej

    W świetle poz.18 załącznika z wykazem usług, któych świadczenie wyłącza
    podatnika z opodatkowania ryczałtem
    74.5 "Usługi rekrutacji pracowników i pozyskiwania personelu oraz usługi
    świadczone przez jednoosobowe podmioty gospodarcze prowadzące
    działalność gospodarczą wyłącznie na rzecz jednego podmiotu"
    nie byłabym przekonana co do braku znaczenia

  • 3. Data: 2008-08-25 18:02:36
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    gonia wrote:

> [...]
    > działalność gospodarczą wyłącznie na rzecz jednego podmiotu"
    > nie byłabym przekonana co do braku znaczenia

    Mówisz o załączniku do PKWiU? Gdzie można go znaleźć?
    Czy w takim razie wystarczy, jeśli wystawię np. raz na miesiąc drobną
    fakturę dla znajomej firmy?

  • 4. Data: 2008-08-25 21:07:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2008, Sheen wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > Mówisz o załączniku do PKWiU? Gdzie można go znaleźć?

    wKF: nie wiem, nigdy nie szukałem :)

    > Czy w takim razie wystarczy, jeśli wystawię np. raz na miesiąc drobną fakturę
    > dla znajomej firmy?

    Myślisz, że jak przed kontrolerem udasz Greka że nie rozumiesz co to
    znaczy "wyłącza z ryczałtu" to taki numer przejdzie? ;)
    WYŁĄCZA Z RYCZAŁTU!
    Ktoś kto wykona JEDNĄ usługę z tej kategorii jednoznacznie, zdecydowanie
    i ostatecznie "wylatuje z ryczałtu". Na cały rok.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2008-08-25 22:13:43
    Od: gonia <g...@w...pl>

    )

> [...]
    > Ktoś kto wykona JEDNĄ usługę z tej kategorii jednoznacznie, zdecydowanie
    > i ostatecznie "wylatuje z ryczałtu". Na cały rok.

    A co oznaczć ma to wykonanie jednej usługi z tej kategorii? konkretnie
    powołanej wcześniej poz.18 załącznika do ustawy?

    jeżeli srzedaż części samochodowych wyłącza z ryczałtu, to sprzedaż
    przypadkowa jednego silnika czy lusterka faktycznie spowoduje
    wyłączenie, przyznaję rację

    ale jak określić wykonanie jednej usługi w ramach :"usługi świadczone
    przez jednoosobowe podmioty gospodarcze prowadzące działalność
    gospodarczą wyłącznie na rzecz jednego podmiotu"?

    zakładam, że w większości przypadków świadczy się usługi wyłącznie na
    rzecz jednego podmiotu ( wiem, może byc konsorcjum, ale wtedy mamy do
    czynienia z liderem, na którego rzecz wystawiamy r-ek/f-rę - zostawmy
    ten przypadek) i co wtedy? uznać należy to za samozatrudnienie?

    Dla mnie osobiście większym problem jest określenie, gdzie leży granica
    owego samozatrudnienia czy też dokładniej świadczenia usług wyłącznie na
    rzecz jednego podmiotu. Jaki okres należałoby zastosować? jeżeli jednego
    roku, tak jak rozliczane są podatki dochodowe, to wykonanie w tym czasie
    usługi jeszcze dla jednego podmiotu wyklucza świadczenie usług wyłącznie
    na rzecz jednego podmiotu i pozwala na wybranie tej formy opodatkowania.
    Jeżeli radośnie ktoś wpadnie na pomysł, że tym okresem jest jeden
    miesiąc, to faktycznie dojdzie do takich wniosków jak wyżej - mimo 12
    róznych odbiorców w trakcie roku, działalność jest wykonywana wyłącznie
    na rzecz jedengo podmiotu - nieważne, że akurat w danym czasie, bowiem
    nie jestem w stanie się rozdwoić i jednocześnie myś okien w drugim
    budynku należącym do innej spółdzielni np;>

  • 6. Data: 2008-08-26 05:45:12
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    gonia wrote:
> [...]
    > nie jestem w stanie się rozdwoić i jednocześnie myś okien w drugim
    > budynku należącym do innej spółdzielni np;>

    Rozumiem więc, że taki "numer" przejdzie?

    BTW, czy w tym kraju w każdej dziedzinie rzuca się ludziom kłody pod
    nogi już na starcie?

  • 7. Data: 2008-08-26 06:40:40
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Sheen napisał:

    > Rozumiem więc, że taki "numer" przejdzie?

    a skąd taki wniosek?
    ama chciałabym znależć przepis, z któego w prosty sposób wynikałoby, że
    wykluczenie z ryczałtu dotyczy <samozatrudnienia> o które tyle szumu
    było w pewnym czasie, a nie świadczenia usług w ramach podpisanego
    kontaktu z tylko jednym podmiotem ( bo większej ilości nie jestem w
    stanie obsłużyć)