  • 1. Data: 2015-06-16 12:07:31
    Temat: Ryzykowne inwestycje a podatki
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Elo grupa :)

    Świadomy ryzyka myślałem o "inwestycji" w jakąś piramidkę w początkach
    jej działania. Dla uczytelnienia sprawy, niech będzie że
    np. https://bitcoin-income.com/ tu, ale serwisów tego typu jest na tony.

    Piramidka zagraniczna, rozlicza się w bitcoinach.
    Załóżmy, że "coś" bym zarobił, to mam zagwozdkę.
    Jak od czegoś takiego zapłacić podatek? I czy w ogóle się nalezy? ;)
    Zakładam, że tak, ale nie wiem jak takie coś ugryźć prawnie.

    Niby pasowałaby belka, ale PITów takie firmy mi nie wystawią.
    Kontaktu z nimi też dużego w ogólności nie będzie, bo takie twory szybko
    padają (i powstają nowe), więc liczyć na jakieś dokumenty prawne po np.
    pół roku, czy roku działania, to może fantasta, albo marzyciel. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2015-06-16 15:21:44
    Temat: Re: Ryzykowne inwestycje a podatki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    > padają (i powstają nowe), więc liczyć na jakieś dokumenty prawne po np.
    > pół roku, czy roku działania, to może fantasta, albo marzyciel. ;)

    Belka jest od oszczedności w polskich bankach.
    Kazdy inny zarobek po prostu wykazujesz w pit.
    Kurs sobie poszukaj w googlach BTCPLN

  • 3. Data: 2015-06-16 18:35:44
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-16, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Belka jest od oszczedności w polskich bankach.
    > Kazdy inny zarobek po prostu wykazujesz w pit.
    > Kurs sobie poszukaj w googlach BTCPLN

    I tylko jak to udokumentować. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2015-06-16 20:33:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2015-06-16, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I tylko jak to udokumentować. :)

    Tym co masz.
    Jakies slady transakcji pewnie są.
    Jak US bedzie uważał, że to nie wszystko to ... niech to udokumentuje :)

  • 5. Data: 2015-06-17 21:34:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Załóżmy, że "coś" bym zarobił, to mam zagwozdkę.
    >Jak od czegoś takiego zapłacić podatek? I czy w ogóle się nalezy? ;)

    Przychod w bitcoinach ? Mam watpliwosci.
    No ale US moze ich nie miec :-)

    Za to po wymianie na uznane waluty ... chyba wypadaloby zglosic ..

    ewentualnie potraktowac jak papier wartosciowy - tez podatek przy
    spieniezeniu.

    >Zakładam, że tak, ale nie wiem jak takie coś ugryźć prawnie.
    >Niby pasowałaby belka, ale PITów takie firmy mi nie wystawią.

    Nie musza - deklarujesz sam.
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/728617,kiedy
    -bitcoin-podlega-realnym-podatkom.html

    Ciekawe co "minerzy" ... produkcja wymaga chyba zgloszenia
    dzialalnosci i zaplacenia VAT :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-06-17 23:12:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    -bitcoin-podlega-realnym-podatkom.html

    > Ciekawe co "minerzy" ... produkcja wymaga chyba zgloszenia

    O, no to mi zamieszałeś. I teraz problem, bo ja "już" jestem VATowcem ;)
    I tylko że niby teraz za zakup BTC miałbym dostać FVat?
    Chyba to tak nie działa. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2015-06-18 09:19:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-17 o 23:12, Wojciech Bancer pisze:

    > [...]
    -bitcoin-podlega-realnym-podatkom.html

    > O, no to mi zamieszałeś. I teraz problem, bo ja "już" jestem VATowcem ;)
    > I tylko że niby teraz za zakup BTC miałbym dostać FVat?

    Jak kupisz od polskiego przedsiębiorcy :) , to tak.
    > Chyba to tak nie działa. ;)

    Zmusić kogoś do wystawienia f-ry VAT nie możesz. Za to Ty, przy
    sprzedaży BTC musisz :)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2015-06-18 09:37:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-06-18, Pete <n...@n...com> wrote:

    [...]

    > Zmusić kogoś do wystawienia f-ry VAT nie możesz. Za to Ty, przy
    > sprzedaży BTC musisz :)

    I na kogo mam wystawić? Na hasha z konta? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2015-06-18 09:54:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-18 o 09:37, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2015-06-18, Pete <n...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I na kogo mam wystawić? Na hasha z konta? ;)

    To jest nieważne. Ważny jest przelew VAT na konto US. :P

    --
    Pete

  • 10. Data: 2015-06-18 09:56:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-18 o 09:37, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2015-06-18, Pete <n...@n...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I na kogo mam wystawić? Na hasha z konta? ;)

    Dopiero przy materializacji, więc raczej dostajesz walutę z jakiegoś
    realnego konta.

    --
    Pete