  • 1. Data: 2008-02-26 19:25:07
    Temat: Samochód do spółki cywilnej
    Od: "PIOTR MAKSYMOWICZ" <p...@p...tp.pl>

    Rok temu kupiłem samochód na raty. Teraz po rozpoczeciu DG i założeniu
    spólki cywilnej chcialbym przekazać go do środków trwałych spółki cywilnej.
    Czy wystarczy oswiadczenie? Jaką wartośc przyjąć do amortyzacji. Z faktury i
    wartość rynkową samochodu rocznego?

  • 2. Data: 2008-02-26 23:07:02
    Temat: Re: Samochód do spółki cywilnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Feb 2008, PIOTR MAKSYMOWICZ wrote:

    > Rok temu kupiłem samochód na raty. Teraz po rozpoczeciu DG i założeniu
    > spólki cywilnej chcialbym przekazać go do środków trwałych spółki cywilnej.
    > Czy wystarczy oswiadczenie?

    Nie wystarczy (skoro po założeniu spółki).
    No chyba, że w umowie przewidziano, że zostanie wprowadzony taki wkład :)
    To jest zmiana wkładu do spółki, a więc wymaga zmiany umowy - powinna
    mieć taką samą formę, jak umowa spółki (jak ktoś zawarł np. notarialnie
    to musi iść do notariusza, *chyba* że w umowie wyraźnie zapisano że
    podwyższanie wkładu może się odbyć zwykłą uchwałą *wspólników*).
    Warto sprawdzić, czy z umowy nie wyniknie zmiana proporcji w udziale
    w zyskach i stratach :) (domyślnie nie wynika, ale...)

    > Jaką wartośc przyjąć do amortyzacji.
    > Z faktury i wartość rynkową samochodu rocznego?

    Moment, moment, jakie "i"? :O

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Powoli przeczytaj sobie art.22g.1.1
    Cena rynkowa jest w .8, ale z wyraźnym zastrzeżeniem: "Jeżeli nie można
    ustalić ceny nabycia" (tylko wtedy!)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-27 07:13:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 27 Feb 2008 00:07:02 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Cena rynkowa jest w .8, ale z wyraźnym zastrzeżeniem: "Jeżeli nie
    > można
    > ustalić ceny nabycia" (tylko wtedy!)

    Gdzieś na początku lutego w Rzeczypospolitej był artykuł jakiegoś doradcy
    podatkowego z Lublina, w którym uzasadniał, że w wypadku przeznaczenia
    "prywatnego" ŚT na cele DG trzeba stosować ceny rynkowe. Uzasadniał to w
    ten sposób, że to "przeznaczenie na cele DG" jest nabyciem. Według mnie
    bzdura, ale pewnie US-y chętnie to podchwycą.

  • 4. Data: 2008-02-27 11:12:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > ten sposób, że to "przeznaczenie na cele DG" jest nabyciem. Według mnie
    > bzdura, ale pewnie US-y chętnie to podchwycą.

    Nie wiadomo.
    Przy autach bez kombinacji z cenami na umowie, wartość rynkowa jest mniejsza
    od ceny nabycia, więc amortyzacja mniejsza i podatek większy.

  • 5. Data: 2008-02-27 19:59:48
    Od: "PIOTR MAKSYMOWICZ" <p...@p...tp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0802270000510.876@athlon64...

> [...]
    > Warto sprawdzić, czy z umowy nie wyniknie zmiana proporcji w udziale
    > w zyskach i stratach :) (domyślnie nie wynika, ale...)

    Czyli aneks do umowy społki. ) 0,5% od wniesionego wkladu do US i juz moge
    amortyzowac?

    > Moment, moment, jakie "i"? :O

    oczywiscie nie "i" ale "czy"

> [...]
    >
    > Powoli przeczytaj sobie art.22g.1.1
    > Cena rynkowa jest w .8, ale z wyraźnym zastrzeżeniem: "Jeżeli nie można

    dzieki

  • 6. Data: 2008-02-27 21:48:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, PIOTR MAKSYMOWICZ wrote:

    > Czyli aneks do umowy społki. ) 0,5% od wniesionego wkladu do US i juz moge
    > amortyzowac?

    IMO właśnie tak.
    Ale może ktoś "ospółkowiony" skomentuje, bo do śledzenia właściwości SC
    się nie przykładam :)

    pzdr, Gotfryd