  • 1. Data: 2005-07-31 21:53:06
    Temat: Samochod prywatny a Dz. gosp - koszty
    Od: "Chris" <k.gajdzik.@mulpa@.geoinvest.pl>

    Prosze o pomoc. Czy ktos sie orientuje jak to jest z samochodem prywatnym,
    kiedy wlascicielem jest osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza?

    Slyszalem od znajomego ktory prowadzi dz.gosp ze odlicza sobie koszty
    zwiazane z uzytkowaniem samochodu. Samochod jest jego prywatna wlasnoscia.
    Dotychczas slyszalem ze do czegos takiego jest niezbedne prowadzenie
    "ksiazki przebiegu" samochodu. On natomisat zaslania sie ksiegowym ktory
    powiedzial mu ze niezbede jest tylko napisanie oswiadczenia "samochod jest
    elementem/skladnikiem firmy ...".
    Dzwonilem do US i tam tez stoja przy stanowisku ze niezbedna jest "ksiazka
    przebiegu". Kto ma racje ???
    Wiem ze jest inna droga, samochod mozna kupic na firme - ale to juz inna
    bajka (i utrata znizek w ubezpieczalni)

    Pozdrawiam Chris

  • 2. Data: 2005-08-01 06:18:01
    Temat: Re: Samochod prywatny a Dz. gosp - koszty
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" <k.gajdzik.@mulpa@.geoinvest.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przebiegu". Kto ma racje ???
    > Wiem ze jest inna droga, samochod mozna kupic na firme - ale to juz inna

    "Samochód w DG" może być:
    1. wprowadzony do EŚT jako środek trwały - i wtedy ewidencja przebiegu nie
    jest prowadzona a koszty rozlicza się wyłącnzie na podstawie faktur
    2. własnością prywatną osoby prowadzżcej DG i wtedy koszty rozlciza się
    również na podstawie faktur ale "potwierdzonych" ewidencją przzebiegu
    pojazdu.

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]