  • 1. Data: 2015-02-04 11:43:44
    Temat: Samochód służbowy do celów prywatnych
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mamy nowy przepis, który niestety wyszedł jak zwykle, czyli gniot.
    Używam samochód służbowy także prywatnie i pogodzę się z dodatkowym
    "przychodem" 400 zł miesięcznie.
    Pozostaje jednak problem paliwa. Pani z infolinii KIP twierdzi, że
    "powinno się" osobno tankować paliwo do jazd prywatnych. Jeżeli
    zatankuje się za dużo, to firma ma przychód do opodatkowania, a jeżeli
    za mało lub nie zatankuje się wcale, to firma powinna refakturować
    paliwo pracownikowi, albo doliczyć mu do 400 zł przychodu.
    Jak to zrobić? Domontować drugi zbiornik paliwa? Zbierać paragony za
    paliwo "prywatne"?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-02-04 11:50:26
    Temat: Re: Samochód służbowy do celów prywatnych
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 11:43, Jacek pisze:
    > Jak to zrobić? Domontować drugi zbiornik paliwa?
    Genialne w swojej prostocie: dwa zbiorniki paliwa, dwa komplety kół, dwa
    komplety żarówek, dwie miski olejowe, dwa zbiorniki płynu do
    spryskiwaczy - wszystko przełączane jednym przyciskiem. Teraz trzeba
    tylko podsunąć ten pomysł rządzącym i wreszcie problem przejazdów
    prywatno/służbowych będzie rozwiązany nie jakąś durną kratką, tylko
    profesjonalnie. Oczywiście do przełączania przycisku posadzi się w
    kabinie urzędnika, a z tyłu drugiego, który będzie kontrolował, żeby ten
    pierwszy nie wziął w łapę :->

    Maciek

  • 3. Data: 2015-02-04 12:11:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-04 o 11:50, Maciek pisze:
> [...]
    > profesjonalnie. Oczywiście do przełączania przycisku posadzi się w
    > kabinie urzędnika, a z tyłu drugiego, który będzie kontrolował, żeby ten
    No tak. Problem bezrobocia już mamy rozwiązany, natomiast jak ja biedny
    robaczek mam rozliczać to pier*****e paliwo przed montażem drugiego
    zbiornika?
    Jacek

  • 4. Data: 2015-02-04 12:47:12
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 12:11, Jacek pisze:
    > No tak. Problem bezrobocia już mamy rozwiązany, natomiast jak ja biedny
    > robaczek mam rozliczać to pier*****e paliwo przed montażem drugiego
    > zbiornika?
    Nie pomogę. Jedyny sensowny sposób, to udawać, że samochód używany
    jedynie służbowo i nie kombinować ;-)

    Maciek

  • 5. Data: 2015-02-04 14:19:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    > No tak. Problem bezrobocia już mamy rozwiązany, natomiast jak ja biedny
    > robaczek mam rozliczać to pier*****e paliwo przed montażem drugiego
    > zbiornika?

    Niestety. Zamontować instalację LPG.
    Gaz prywatnie, benzyna służbowo.
    Albo na odwrót.
    :)

    --
    Pete

  • 6. Data: 2015-02-04 14:24:56
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-02-04 o 14:19, Pete pisze:
    > Niestety. Zamontować instalację LPG.
    > Gaz prywatnie, benzyna służbowo.
    > Albo na odwrót.
    A do diesla?
    ON służbowo, a słonecznikowy prywatnie?
    Jacek

  • 7. Data: 2015-02-04 14:26:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-04 o 14:24, Jacek pisze:
    > A do diesla?
    > ON służbowo, a słonecznikowy prywatnie?

    Olej kujawski na firmę, z biedronki - prywatnie.

    MSPANC.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-02-04 15:21:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    > A do diesla?

    Też LPG.
    http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/lpg-w-dieslu-mo
    zliwe-ale-czy-to-ma-sens/rr3rn

    --
    Pete

  • 9. Data: 2015-02-04 22:06:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2015, Jacek wrote:

    > Pozostaje jednak problem paliwa. Pani z infolinii KIP twierdzi, że "powinno
    > się" osobno tankować paliwo do jazd prywatnych.

    Moment.
    Ale o ile dobrze rozumiem, *w tej* sprawie nic się nie zmieniło.
    Jak wcześniej rozliczałeś paliwo zużywane na "cele osobiste"?

    > Jeżeli zatankuje się za dużo, to firma ma przychód do opodatkowania,

    Przyjmijmy że ta wersja ma parę wad.

    > a jeżeli za mało lub nie zatankuje się
    > wcale, to firma powinna refakturować paliwo pracownikowi,
    > albo doliczyć mu do 400 zł przychodu.

    ...no i gdzie tu problem (w obu przypadkach)?
    Zawsze tak robiłeś, prawda? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2015-02-04 22:55:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 11:43, Jacek pisze:

    > Jak to zrobić? Domontować drugi zbiornik paliwa? Zbierać paragony za
    > paliwo "prywatne"?

    Odpowiedź już dostałeś. Nie wiem czy najlepiej, ale
    na pewno najwygodniej jest twierdzić, że nie używasz
    samochodu prywatnie (więc nie musisz się martwić
    jakimś rozliczaniem kosztów z tą prywatą związanych) a ze zwykłego lenistwa
    nie chce Ci się prowadzić papierkologii (ewidencji) bo nie masz na to
    czasu ani zdrowia
    i jest to upierdliwe i godzisz się na wprowadzone restrykcje w
    odliczaniu i tyle