  • 1. Data: 2009-02-14 15:05:08
    Temat: Samochód w firme, umowa użyczenia, prosze o pomoc
    Od: l...@g...pl

    Witam
    Prowadzę działalność gospodarcza. Brat użyczył mi samochód (1 linia
    pokrewieństwa więc nie ma podatku). Auto nie jest wpisane do środków
    trwałych. Nie odliczam vat-u od paliwa - auto jest osobowe.
    Pytanie więc:
    - chce odliczać vat od części które nabyłem do napraw auta
    - chce odliczać vat od napraw ,usług które były związane z naprawa aut
    - chce wrzucić koszta napraw, paliwa do kosztów uzyskania przychodu

    Prowadzę więc kilometrówkę, biorę na paliwo (Gaz) faktury.

    Czy dobrze rozumiem że ograniczenie istnieje jeżeli:
    - w miesiącu wydałem na naprawy, części 1000 zł

    A wyliczenie takie:

    1000 km w miesiącu x 0,8358 zł, = 835 zł

    Więc mogę wliczyć jedynie 835 zł w koszta uzyskania przychodu tak?
    Dobrze rozumiem?
    I czy odliczenie vat-u od 1000 zł należy mi się od 1000 zł czy również
    tylko od 835 zł?