  • 1. Data: 2008-08-18 07:55:13
    Temat: Selgros - koniec zakupów za netto?
    Od: "Grzegorz" <z...@m...pl>

    Witam,

    Prowadzę działalność handlową. Kupuję towary m.in. w niemieckim Selgrosie.
    Ostatnio poinformowano mnie, że od września nie będzie prowadzona sprzedaż
    towarów zwolnionych od podatku. Czy ktoś orientuje się czy to jest jakaś
    ogólna niemiecka tendencja w stosunku do Polaków, czy tylko Selgros coś
    takiego ma zamiar zastosować? W niemieckim Metro o niczym takim (na razie)
    nie słychać.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2008-08-18 13:37:40
    Temat: Re: Selgros - koniec zakupów za netto?
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > takiego ma zamiar zastosować? W niemieckim Metro o niczym takim (na razie) nie

    w KF: Co do zasady kupujesz zawsze za *brutto*. Jedynie stawka VAT może być 19%,
    a może być 0% (wszystko zależy komu sprzedają).

    Jeśli coś jest zwolnione z VAT, to nie zależnie czy dla Polaka czy Niemca.

  • 3. Data: 2008-08-18 14:13:22
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli coś jest zwolnione z VAT, to nie zależnie czy dla Polaka czy Niemca.

    jest zależne - mowa o WNT - Polak w Niemczech kupuje w cenie netto a Niemiec nie

  • 4. Data: 2008-08-18 14:17:28
    Od: <s...@a...pl>

    ^^^^^^^^^^^^^^^
    > jest zależne - mowa o WNT - Polak w Niemczech kupuje w cenie netto a Niemiec
    > nie

    Przeczytaj dokładnie! Ja piszę o zwolnieniu, a nie o opodatkowanej sprzedaży.

    A WNT jest chyba z 0% stawką VAT, płacisz brutto (w tym przypadku netto=brutto).
    Tam mi się przyjamniej wydaje.

  • 5. Data: 2008-08-18 14:34:00
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > A WNT jest chyba z 0% stawką VAT
    chyba nie - jest ze stawką nie podlega

  • 6. Data: 2008-08-18 14:47:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gasper wrote:

    > chyba nie - jest ze stawką nie podlega

    WNT dla nabywcy będzie ze stawką obowiązującą w kraju :-)
    A sprzedawca wystawia zgodnie z obowiązującymi przepisami w swoim kraju:
    może to być 0%, może jakoś inaczej - nawet nie pamiętam jak jest w
    Niemczech.
    Dla nabywcy w sensie wartości jest to bez podatku.

  • 7. Data: 2008-08-18 15:56:47
    Od: "G&G" <z...@m...pl>

> [...]

    Oczywiście mowa jest o WNT.
    Do tej pory, czy towar był opodatkowany ichnim VATem 19% czy 9% czy 6% ZAWSZE
    płaciłem w kasie cenę bez VAT.
    Od września mam płacić zgodnie ze stawką VAT. Dlatego pytam czy ktoś wie skąd ta
    zmiana.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 8. Data: 2008-08-18 16:56:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    G&G wrote:

> [...]
    > 6% ZAWSZE płaciłem w kasie cenę bez VAT.
    > Od września mam płacić zgodnie ze stawką VAT. Dlatego pytam czy ktoś

    To zapewne dla "wypchnięcia" mało opornych :-)
    Jak się uprzesz i wytłumaczysz kierownictwu, to dostaniesz
    z właściwą stawką. Ale to wymaga samozaparcia, znajomości języka
    i znajomosci miejscowego prawa.

  • 9. Data: 2009-03-04 08:40:05
    Od: "xerox" <xerox27@WYTNIJ_TOo2.pl>

    Witam!
    Również prowadzę działalność i mam ten sam problem. Od czego zależy że mamy za zakupy
    w Niemczech płacić brutto?Głównie chodzi mi o Selgros i Metro. Czy to faktycznie dla
    \"wypchnięcia\" mało opornych jak napisał przedmówca:)?Czy są w Niemczech jakieś
    hurtownie czy firmy typu metro,selgros w których można płacić w netto? Jeśli macie
    jakieś informacje na ten temat piszcie!Czekam z niecierpliwością i pozdrawiam:)