  • 1. Data: 2008-10-21 17:02:11
    Temat: Składki ZUS a DG i umowa o pracę
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam,

    Miałem DG, płaciłem składki ZUS
    w normalnej wysokości.
    Pojąłem pracę na umowę o pracę
    nie likwidując DG.
    W umowie mam 1/2 etatu i 1200zł brutto.
    W związku z tym, że teraz mój pracodawca
    będzie płacił za mnie składki płacy wyższej niż
    najniższa krajowa wyrejstrowałem się z ZUS
    i zarejestrowałem jako płatnik wyłącznie
    składki zdrowotnej.
    Prawidłowo?

    Piotr

  • 2. Data: 2008-10-22 12:39:04
    Temat: Re: Składki ZUS a DG i umowa o pracę
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 21 Oct 2008 19:02:11 +0200, PiotrB. napisał(a):

> [...]
    > będzie płacił za mnie składki płacy wyższej niż
    > najniższa krajowa wyrejstrowałem się z ZUS
    > i zarejestrowałem jako płatnik wyłącznie

    Ta jest.

  • 3. Data: 2008-10-22 13:31:27
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl-skasujto>

    Tez to wlasnie przerabiam - jedna uwaga - od 01.01.2009 1200 brutoo juz nei
    wystarczy - minimum krajowe bedzie cos kolo 1270 zl

    Fantom

  • 4. Data: 2008-10-27 20:32:49
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 22-10-2008 o 15:31:27 Fantom <s...@p...onet.pl-skasujto>
    napisał(a):

    > Tez to wlasnie przerabiam - jedna uwaga - od 01.01.2009 1200 brutoo juz
    > nei wystarczy - minimum krajowe bedzie cos kolo 1270 zl

    Księgowa firmy gdzie pracuję mówi, że minimum krajowe zmieni się
    dopiero od stycznia 2009 i na razie mogę zarabiać z etatu 1126zł brutto.
    Kto ma rację, bo już zgłupiałem?

    Piotr

  • 5. Data: 2008-10-27 21:26:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PiotrB. wrote:

    > Księgowa firmy gdzie pracuję mówi, że minimum krajowe zmieni się
    > dopiero od stycznia 2009 i na razie mogę zarabiać z etatu 1126zł
    > brutto. Kto ma rację, bo już zgłupiałem?

    Przecież napisał, ze od stycznia 2009.
    A że 1200? Dodał parę groszy na ewentualną
    obniżkę w przypadku zachorowania (będzie na dwa dni)