  • 1. Data: 2008-02-15 08:34:56
    Temat: Składki społeczne z DG emeryta >65 lat
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czy emeryt w wieku ponad 65 lat (z ustalonym prawem do emerytury) musi
    opłacać składki społeczne z tytułu prowadzenia DG? Zawsze wydawało mi się,
    że nie, ale ten artykuł mi zburzył ten sielankowy światopogląd:

    http://www.rp.pl/artykul/84256.html
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 2. Data: 2008-02-15 09:16:24
    Temat: Re: Składki społeczne z DG emeryta >65 lat
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Samotnik pisze:
> [...]
    > opłacać składki społeczne z tytułu prowadzenia DG? Zawsze wydawało mi się,
    > że nie, ale ten artykuł mi zburzył ten sielankowy światopogląd:

    Ale zauważyłeś że tam jest mowa o _zatrudnieniu_ a nie o prowadzeniu
    działalności?
    DG to nie zatrudnienie (nawet jeżeli stosuje się do niego czasem
    potworek językowy "samozatrudnienie").

    Na fakt że mowa o umowie pracę wskazuje także kilkukrotne użycie słowa
    "pracodawca" ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-02-15 09:16:36
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

  • 4. Data: 2008-02-15 09:22:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 15.02.2008 Maddy <m...@e...com.pl> napisał/a:

    > Ale zauważyłeś że tam jest mowa o _zatrudnieniu_ a nie o prowadzeniu
    > działalności?

    W sumie racja. :) Poczytałem ustawę i skoro prowadzący DG nie są wymienieni
    w szczególny sposób, to obowiązuje zapis, że podlegają ubezpieczeniom
    rentowym i emerytalnym dobrowolnie.