  • 1. Data: 2007-12-04 22:33:23
    Temat: Sklep - czy mogę zakupić towar w innym sklepie do dalszej odsprzedaży ?
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

    Prowadzę sklep i zaopatruję sie rzecz jasna w hurtowni. Czesto jednak
    braknie mi kilku produktów a nieopłacalne jest tworzenie zamówienia i
    opłacanie wysłki. czy w takiej sytuacji moge kupic w detalu np. u
    konkurencji na fakturę i dokładając minimalną marżę sprzedać dalej klientowi
    na fakturę ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-12-04 23:43:18
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Jacek <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam> wrote:
> [...]
    > opłacanie wysłki. czy w takiej sytuacji moge kupic w detalu np. u
    > konkurencji na fakturę i dokładając minimalną marżę sprzedać dalej

    Oczywiscie. Chyba, ze np. w umowie z hurtownia masz, ze bedziesz tylko
    u nich kupowal...

    a.

  • 3. Data: 2007-12-05 08:53:55
    Od: <s...@a...pl>

    > Oczywiscie. Chyba, ze np. w umowie z hurtownia masz, ze bedziesz tylko
    > u nich kupowal...

    Ale nawet wówczas prawa skarbowego nie złamie. Najwyżej co umowę.

  • 4. Data: 2007-12-05 09:07:28
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    s...@a...pl pisze:
    > Ale nawet wówczas prawa skarbowego nie złamie. Najwyżej co umowę.

    Czy urzad skarbowy nie przyczepi sie, gdy sprzedam cos "po kosztach",
    bez dochodu ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 5. Data: 2007-12-05 09:51:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.12.2007 Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com> napisał/a:

    > Czy urzad skarbowy nie przyczepi sie, gdy sprzedam cos "po kosztach",
    > bez dochodu ?

    Dodaj grosz do ceny.
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2007-12-05 11:32:58
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Dodaj grosz do ceny.

    Albo... refakturuj ;)

  • 7. Data: 2007-12-06 09:13:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007, Piotr Wojcicki wrote:

    > Czy urzad skarbowy nie przyczepi sie, gdy sprzedam cos "po kosztach", bez
    > dochodu ?

    Urząd skarbowy może przyczepić się do czegoś, co jest jak najbardziej
    zgodne z prawem, patrz sławetny proces o "VAT od linuksa".
    Nie zmnienia to faktu, iż przepisy podatkowe odnoszą się do *przychodu*
    oraz *obrotu* i tyle.
    Po prawdzie znane są przypadki "czepiania się" z domniemania (przez US)
    "nieuczciwej konkurencji", żeby było śmieszniej - w przypadkach, kiedy
    hipermarkety miały *niższe* ceny, ale IMO patrz wyżej (znaczy
    bezpodstawnie).

    Jak na mój gust przypadek ktory opisujesz dość dobrze pasuje do "telefonu
    za 1 zł" dodawanego do pakietu z usługą tylko po to, żeby "klient miał
    dobrze" i zechciał kupić właśnie u nas.

    pzdr, Gotfryd