  • 1. Data: 2004-01-24 09:33:07
    Temat: Skradziono mi samochod z towarem i fakturami - co z podatkiem ?
    Od: "Ibiza" <i...@n...o2.pl>

    Skradziono mi samochod wraz ze sprzetem komputerowym (prowadze sklep
    komputerowy) w ktorym byl przed chwila zakupiony sprzed komputerowy do
    dalszej odsprzedazy (notabene sprzed sklepu zaraz po zaparkowaniu). Niestety
    w samochodzie byly tez wszystkie faktury zakupu !
    Jak teraz wyglada sprawa z podatkiem ?
    Czy ja mam zaplacic podatek za cos czego nie sprzedalem, czyli nic nie
    zarobilem, bo nie bylo dochodu ?
    A jesli tak to wynika z tego,z e mam zaplacic podatek za to, ze mi ukrali ?
    Wartosc towaru to niecale 6000 zl brutto
    Dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-01-25 20:15:49
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Ibiza" <i...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Z tego co się orientuję , to przed vatem nie uciekniesz chyba , że nie
    wykażesz kradzieży to w sumie obniży Ci się marża i uciekniesz z podatkami .
    Nie wiem co to za sprzęt ?

  • 3. Data: 2004-01-26 06:46:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, Ibiza wrote:

> [...]
    >+ dalszej odsprzedazy (notabene sprzed sklepu zaraz po zaparkowaniu). Niestety
    >+ w samochodzie byly tez wszystkie faktury zakupu !

    Akurat chyba owe f-ry są bez znaczenia ?
    Znasz takie pojęcie jak "duplikat" ?? ;)

    >+ Jak teraz wyglada sprawa z podatkiem ?
    >+ Czy ja mam zaplacic podatek za cos czego nie sprzedalem, czyli nic nie
    >+ zarobilem, bo nie bylo dochodu ?

    IMHO nie. W odróżnieniu od przypadku o który się kłócę w sąsiednim
    wątku (czyli czynności opodatkowanej, która "tylko" nie została
    zapłacona !) ty NIE dokonałeś takiej czynności.
    Z dotychczasowych dyskusji wynika że na KPiR (a właśnie, właśnie,
    oczywiście że ty uznał[e/a]ś za stosowne napisać jak się rozliczasz ! :>)
    zakup towaru to koszt - czyli odliczenie przysługuje.
    IMHO, nie jestem doradzcą tylko "szarym podatnikiem" :)

    >+ A jesli tak to wynika z tego,z e mam zaplacic podatek za to, ze mi ukrali ?

    Nie widzę powodu.
    Jak się obawiasz - to ja bym zrobił tak, że wziął bym duplikat,
    VAT odliczył i za 5 zł zapodał zgodnie z ustawą swoje stanowisko
    USowi - niech spróbowaliby napisać dlaczego mogłoby nie być
    odliczenia :)
    IMO - złodziej okradł ciebie na wartość netto (ale *bez podatku*)
    oraz państwo na wartosć VAT.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-26 06:46:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004, Santos wrote:

    >+ Użytkownik "Ibiza" <i...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    >+ news:butef9$m34$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >+ > Z tego co się orientuję , to przed vatem nie uciekniesz chyba ,

    A możesz wyjaśnić z czego to wynika ? Przedstawiłem stanowisko
    odmienne (sąsiedni post) i rad bym wiedzieć gdzie się mylę :)

    >+ że nie wykażesz kradzieży

    Wtedy to przy kontroli może mieć przechlapane. Jemu nie ukradli
    paczki gwoździ (sprzedawanych luzem) żeby to się "rozeszło
    w ubytkach" !
    IMHO - jak najbardziej wykazać kradzież, i myślę że należy mieć
    nadzieję iż policję zawiadomił natychmiast po kradzieży !

    >+ to w sumie obniży Ci się marża i uciekniesz z podatkami .
    >+ Nie wiem co to za sprzęt ?

    Hm... a to jakoś wpłynie ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd