  • 11. Data: 2017-08-30 19:25:33
    Temat: Re: Śmierć właściciel firmy i co dalej?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-17 o 17:55, witek pisze:
    > Robi to US w postaci decyzji o dopłacie lub zwrocie podatku.
    > Tyle, ze zwykle trzeba zainicjować to z własnej strony czyli napisać do
    > US, zeby to zrobił.

    A kto - i przede wszystkim dlaczego - miałby być stroną takiego
    postępowania? Jedynym znanym mi wyjątkiem jest wspólne rozliczanie się
    przez małżonków z dochodu i prawo do zwrotu nadpłaty dla małżonka oraz
    obowiązek zapłaty podatku. Ale to wpisano wprost w ordynację podatkową.

  • 12. Data: 2017-08-30 21:27:14
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/30/2017 12:23 PM, Robert Tomasik wrote:
    > A kto by to niby miał zrobić? Nikt.

    Urząd Skarbowy!!!!

  • 13. Data: 2017-08-30 21:36:55
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/30/2017 12:25 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > przez małżonków z dochodu i prawo do zwrotu nadpłaty dla małżonka oraz
    > obowiązek zapłaty podatku. Ale to wpisano wprost w ordynację podatkową.

    Wiesz moje pismo z US zaczyna się tak

    Decyzja

    Działając na podstawie art 27, art 97 par 1 art 104 par 3 oraz art 74a
    ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku ordynacja podatkowa w zwiazku z art
    10 ust 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osob fizycznych naczelnik
    urzed skarbowego okresla wysokośc nadpłaty w kwocie xyz zł należnemu
    panu Kowalskiemu jako spadkobiercy po zmarłym Kowalskim z tytułu
    podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 20xx.

    A potem jeszcze 4 strony uzasadnienia (ci urzednicy to jednak mają pisane).

    I to jest to wlasnie "rozliczenie" PIT za zmarłego bo w toku
    postępowania spadkobiercy są wzywani do dostarczenia dokumentów mających
    wpływ na wyliczenie należności podatkowej.

  • 14. Data: 2017-08-30 22:38:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-17 o 21:36, witek pisze:

> [...]

    > postępowania spadkobiercy są wzywani do dostarczenia dokumentów mających
    > wpływ na wyliczenie należności podatkowej.

    Czyli po prostu zwracają nadpłatę. No bo jak niby spadkobiercy mieliby
    to zrobić? Przecież nie mają informacji o dochodach. Urząd zresztą też
    ma szczątkową.

  • 15. Data: 2017-08-31 00:47:10
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/30/2017 3:38 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Czyli po prostu zwracają nadpłatę. No bo jak niby spadkobiercy mieliby
    > to zrobić? Przecież nie mają informacji o dochodach. Urząd zresztą też
    > ma szczątkową.

    Lub wyliczają ile spadkobiercy mają dopłacić.
    Na podstawie tych dokumentów co mają.
    Najpierw spadobiercy dostaną postanowienie o wszczęciu postępowania z
    informacją, że mają 30 dni na doniesienie dokumentów, ktore wg nich
    mogę zmienić wymiar podatku.
    Po 30+ dniach dostaną decyzję z konkretną kwotą do zapłaty lub zwrotu i
    14 dni na jej ewentualną wpłatę.

  • 16. Data: 2017-08-31 11:20:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Aug 2017 17:47:10 -0500, w <oo7f19$7ed$1@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > mogę zmienić wymiar podatku.
    > Po 30+ dniach dostaną decyzję z konkretną kwotą do zapłaty lub zwrotu i

    Z tym, że jeżeli później wypłyną nowe dokumenty, to można wnieść o korektę
    decyzji i wysokości podatku.

  • 17. Data: 2017-08-31 19:48:02
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/31/2017 4:20 AM, r...@k...pl wrote:

    > Z tym, że jeżeli później wypłyną nowe dokumenty, to można wnieść o korektę
    > decyzji i wysokości podatku.

    Z tym, że pamiętam skądś przypadek, że US odmówił korekty po upływie 5
    lat czyli przedawnieniu sie podatku.

  • 18. Data: 2017-08-31 20:05:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 31 Aug 2017 12:48:02 -0500, w <oo9hsb$ak9$1@dont-email.me>, witek
    <w...@g...pl> napisał(-a):

    > Z tym, że pamiętam skądś przypadek, że US odmówił korekty po upływie 5
    > lat czyli przedawnieniu sie podatku.

    Tak -- ale to logiczne, że w tym przypadku przedawnienie też ma zastosowanie.

  • 19. Data: 2017-09-06 16:13:15
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Coś się zmieniło niedawno (lub lada moment ma się zmienić).

    -----

  • 20. Data: 2017-09-06 16:15:16
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ile lat po uprawomocnieniu postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku można się w US
    ubiegać o zwrot nadpłaty w PIT?

    -----