1. Data: 2008-10-17 10:46:57
Temat:Sp. z o.o. Spółka komandytowa - jaka księgowość
Od:"Justygo" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy istnieje jakis wyjatek, w ktorym spolka komandytowa (a konkretnie "spolka
z o.o. spolka komandytowa") moze rozliczac sie na podstawie ksiazki przychodow
i rozchodow? Czy zawsze i bezwarunkowo musi to byc pelna ksiegowosc?

W tej chwili firma dziala jako spolka cywilna, ale z pewnych przyczyn musimy
sie przeksztalcic, a jednoczesnie zalezy nam na nie pakowaniu sie w pelna
ksiegowosc...

Pozdrawiam, J.

2. Data: 2008-10-17 10:56:34
Temat:Re: Sp. z o.o. Spółka komandytowa - jaka księgowość
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justygo pisze:
> Witam,
>
> czy istnieje jakis wyjatek, w ktorym spolka komandytowa
(a konkretnie "spolka z o.o. spolka komandytowa")

Nie ma takiej formy. Albo sp. z o.o albo sp. komandytowa.
Zdecyduj się.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813

3. Data: 2008-10-17 11:01:30
Od:"Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (a konkretnie "spolka z o.o. spolka komandytowa")
>
> Nie ma takiej formy. Albo sp. z o.o albo sp. komandytowa.

Może być spółka komandytowa z udziałem spółki z o.o (jako
komplementariusza).
Wtedy w nazwie faktycznie będzie "spółka z o.o. spółka komandytowa".
Oczywiście tylko w nazie - faktycznie to będzie spółka komandytowa.

4. Data: 2008-10-17 11:05:54
Od:"Justygo" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może być spółka komandytowa z udziałem spółki z o.o (jako
> komplementariusza).

OK, to byl skrot myslowy, generalnie chodzi o spolke komandytowa.
Podtrzymuje pytanie o ksiegowosc.

Pozdrawiam, J.

5. Data: 2008-10-17 11:09:16
Od:"Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Justygo" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> OK, to byl skrot myslowy, generalnie chodzi o spolke komandytowa.
> Podtrzymuje pytanie o ksiegowosc.

A skąd wątpliwości?
Czy jest jakiś wymóg pełnej księgowości dla spółek osobowych?
Skład wspólników nic tutaj nie zmienia.

6. Data: 2008-10-17 11:27:41
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cavallino pisze:

> Użytkownik "Justygo" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> A skąd wątpliwości?
> Czy jest jakiś wymóg pełnej księgowości dla spółek osobowych?

Oczywiście że jest! Co do zasady wszystkie spółki podlegają ustawie o
rachukowości. Niektóre, i tylko pod pewnymi warunkami mogą nie podlegać.

Ustawa o rachunkowości

Art. 2. 1. Przepisy ustawy o rachunkowości, zwanej dalej "ustawą",
stosuje się, z zastrzeżeniem ust. 3, do mających siedzibę lub miejsce
sprawowania zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

1) spółek handlowych (osobowych i kapitałowych, w tym również w
organizacji) oraz spółek cywilnych, z zastrzeżeniem pkt 2, a także
innych osób prawnych, z wyjątkiem Skarbu Państwa i Narodowego Banku
Polskiego,

2) osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek
jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich, jeżeli ich przychody
netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za
poprzedni rok obrotowy wyniosły co najmniej równowartość w walucie
polskiej 1.200.000 euro

Widzisz tu gdzieś wyjątek dla spółki komandytowej?

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813

7. Data: 2008-10-17 11:37:08
Od:"Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

> Widzisz tu gdzieś wyjątek dla spółki komandytowej?

Nie, no jasne że próg kwotowy istnieje, ale nie jego dotyczyło pytanie (tak
przynajmniej je zrozumiałem).

8. Data: 2008-10-17 11:38:08
Od:"Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

> Widzisz tu gdzieś wyjątek dla spółki komandytowej?

Pierwotne pytanie było takie:
"Czy zawsze i bezwarunkowo musi to byc pelna ksiegowosc?"

Skoncentruj się więc na odpowiadaniu na pytanie ZADANE.

9. Data: 2008-10-17 12:10:15
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cavallino pisze:

> Pierwotne pytanie było takie:
> "Czy zawsze i bezwarunkowo musi to byc pelna ksiegowosc?"
>
> Skoncentruj się więc na odpowiadaniu na pytanie ZADANE.

Skoncentruj się na czytaniu zanim zaczniesz pisać.

Spółka komandytowa zawsze prowadzi pełną księgowość.
To jasno wynika z zacytowanego przeze mnie przepisu.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813

10. Data: 2008-10-17 12:15:25
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cavallino pisze:

> Nie, no jasne że próg kwotowy istnieje, ale nie jego dotyczyło pytanie
> (tak przynajmniej je zrozumiałem).

Pytanie pomocnicze:
Dla kogo ustanowiono próg kwotowy?

Warto choć odrobione zapoznać się z tematem zanim się zacznie wygłaszać
opinie, np. takie:

"A skąd wątpliwości?
Czy jest jakiś wymóg pełnej księgowości dla spółek osobowych?
Skład wspólników nic tutaj nie zmienia. "

Bzdura - jest wymóg od którego jest zwolnienie tylko pod pewnymi
warunkami i tylko dla spółek osób fizycznych. Skład wspólników jest
decydujący.

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl