  • 1. Data: 2008-10-17 10:46:57
    Temat: Sp. z o.o. Spółka komandytowa - jaka księgowość
    Od: "Justygo" <j...@p...wp.pl>

    Witam,

    czy istnieje jakis wyjatek, w ktorym spolka komandytowa (a konkretnie "spolka
    z o.o. spolka komandytowa") moze rozliczac sie na podstawie ksiazki przychodow
    i rozchodow? Czy zawsze i bezwarunkowo musi to byc pelna ksiegowosc?

    W tej chwili firma dziala jako spolka cywilna, ale z pewnych przyczyn musimy
    sie przeksztalcic, a jednoczesnie zalezy nam na nie pakowaniu sie w pelna
    ksiegowosc...

    Pozdrawiam, J.

  • 2. Data: 2008-10-17 10:56:34
    Temat: Re: Sp. z o.o. Spółka komandytowa - jaka księgowość
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Justygo pisze:
    > Witam,
    >
    > czy istnieje jakis wyjatek, w ktorym spolka komandytowa
    (a konkretnie "spolka z o.o. spolka komandytowa")

    Nie ma takiej formy. Albo sp. z o.o albo sp. komandytowa.
    Zdecyduj się.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-10-17 11:01:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > (a konkretnie "spolka z o.o. spolka komandytowa")
    >
    > Nie ma takiej formy. Albo sp. z o.o albo sp. komandytowa.

    Może być spółka komandytowa z udziałem spółki z o.o (jako
    komplementariusza).
    Wtedy w nazwie faktycznie będzie "spółka z o.o. spółka komandytowa".
    Oczywiście tylko w nazie - faktycznie to będzie spółka komandytowa.

  • 4. Data: 2008-10-17 11:05:54
    Od: "Justygo" <j...@p...wp.pl>

    > Może być spółka komandytowa z udziałem spółki z o.o (jako
    > komplementariusza).

    OK, to byl skrot myslowy, generalnie chodzi o spolke komandytowa.
    Podtrzymuje pytanie o ksiegowosc.

    Pozdrawiam, J.

  • 5. Data: 2008-10-17 11:09:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Justygo" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > OK, to byl skrot myslowy, generalnie chodzi o spolke komandytowa.
    > Podtrzymuje pytanie o ksiegowosc.

    A skąd wątpliwości?
    Czy jest jakiś wymóg pełnej księgowości dla spółek osobowych?
    Skład wspólników nic tutaj nie zmienia.

  • 6. Data: 2008-10-17 11:27:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Justygo" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A skąd wątpliwości?
    > Czy jest jakiś wymóg pełnej księgowości dla spółek osobowych?

    Oczywiście że jest! Co do zasady wszystkie spółki podlegają ustawie o
    rachukowości. Niektóre, i tylko pod pewnymi warunkami mogą nie podlegać.

    Ustawa o rachunkowości

    Art. 2. 1. Przepisy ustawy o rachunkowości, zwanej dalej "ustawą",
    stosuje się, z zastrzeżeniem ust. 3, do mających siedzibę lub miejsce
    sprawowania zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

    1) spółek handlowych (osobowych i kapitałowych, w tym również w
    organizacji) oraz spółek cywilnych, z zastrzeżeniem pkt 2, a także
    innych osób prawnych, z wyjątkiem Skarbu Państwa i Narodowego Banku
    Polskiego,

    2) osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek
    jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich, jeżeli ich przychody
    netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych za
    poprzedni rok obrotowy wyniosły co najmniej równowartość w walucie
    polskiej 1.200.000 euro

    Widzisz tu gdzieś wyjątek dla spółki komandytowej?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-10-17 11:37:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Widzisz tu gdzieś wyjątek dla spółki komandytowej?

    Nie, no jasne że próg kwotowy istnieje, ale nie jego dotyczyło pytanie (tak
    przynajmniej je zrozumiałem).

  • 8. Data: 2008-10-17 11:38:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:

    > Widzisz tu gdzieś wyjątek dla spółki komandytowej?

    Pierwotne pytanie było takie:
    "Czy zawsze i bezwarunkowo musi to byc pelna ksiegowosc?"

    Skoncentruj się więc na odpowiadaniu na pytanie ZADANE.

  • 9. Data: 2008-10-17 12:10:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Pierwotne pytanie było takie:
    > "Czy zawsze i bezwarunkowo musi to byc pelna ksiegowosc?"
    >
    > Skoncentruj się więc na odpowiadaniu na pytanie ZADANE.

    Skoncentruj się na czytaniu zanim zaczniesz pisać.

    Spółka komandytowa zawsze prowadzi pełną księgowość.
    To jasno wynika z zacytowanego przeze mnie przepisu.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-10-17 12:15:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Cavallino pisze:

    > Nie, no jasne że próg kwotowy istnieje, ale nie jego dotyczyło pytanie
    > (tak przynajmniej je zrozumiałem).

    Pytanie pomocnicze:
    Dla kogo ustanowiono próg kwotowy?

    Warto choć odrobione zapoznać się z tematem zanim się zacznie wygłaszać
    opinie, np. takie:

    "A skąd wątpliwości?
    Czy jest jakiś wymóg pełnej księgowości dla spółek osobowych?
    Skład wspólników nic tutaj nie zmienia. "

    Bzdura - jest wymóg od którego jest zwolnienie tylko pod pewnymi
    warunkami i tylko dla spółek osób fizycznych. Skład wspólników jest
    decydujący.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl