  • 1. Data: 2008-11-26 18:00:24
    Temat: Spadek a US
    Od: "Kokoro" <p...@n...india.com>

    Witam,

    Mam 2 pytania odnośnie ubezpieczenia oraz funduszu inwestycyjnego, które zostały
    odziedziczone po mamie.

    Mama zostawiła mi oraz bratu polisę ubezpieczeniową (Amplico) z opcją na wypadek
    śmierci. Chciałbym się dowiedzieć czy suma tego ubezpieczenia musi złostać zgłoszona
    do US w ciągu miesiąca od daty zgonu (tak jak jest to w przypadku pieniędzy na
    odziedziczonym funduszu inwestycyjnym)?

    Jeśli fundusz inwestycyjny nie przeleje mamy wkładu na nasze konto bankowe przed
    upływem miesiąca, to czy należy podać do US kwotę "przyblizoną", czy zaczekać z tym
    do momentu, aż fundusz nie przekaże tych pieniędzy na konto.

    Dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2008-11-27 07:29:39
    Temat: Re: Spadek a US
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Kokoro wrote:

> [...]
    > przed upływem miesiąca, to czy należy podać do US kwotę "przyblizoną", czy
    > zaczekać z tym do momentu, aż fundusz nie przekaże tych pieniędzy na

    Najlepiej byłoby zgłosić się do tego funduszu,żeby wystawili Ci odpowiednie
    zaświadczenie do u.s.na podstawie którego wyliczą sobie sami odpowiedni
    podatek do zapłaty.Ewentualnie jeżeli czekasz na kasę z funduszu i dopiero
    po jej otrzymaniu zamierzasz zapłacić podatek, to też można tak zrobić,że
    składasz odpowiednią dyspozycję, gdzie np.jest wskazane uregulowanie
    zobowiązania wobec skarbowego. Ale najlepiej jakbyś się skontaktował z tym
    TFI,żeby poprowadzili za rączkę,bo pewnie mają jakieś tam swoje procedury(a
    u nas w kraju każda instytucja ma inne).