  • 1. Data: 2005-04-20 00:34:43
    Temat: Spadek - kiedy przedawnienie
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    Witam!
    22.03.2001 - prawomocne postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku -
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu. I grupa podatkowa (mieszkanie po
    dziadku). Spełniam wszystkie warunki aby zobowiązanie podatkowe nie
    powstało.
    07.05.2001 - wejście w życie rozporządzenia MF w sprawie obowiązku i terminu
    składania zeznan w sprawach spadków i darowizn.

    Nie złożyłem dotychczas zeznania podatkowego.

    13.04.2005 - wezwanie US do złożenia zeznania

    IMHO - zgodnie z art. 21 § 1 pkt 2 w zw. z art. 68 § 1 OP nastąpiło
    przedawnienie (upływ 3 lat) do wydania decyzji ustalającej to zobowiązanie
    (w wysokości "zero zł"). Okres przedawnienia bezpowrotnie upłynął 31.12.2004
    roku. § 2 art. 68 OP nie ma zastosowania, bowiem przepisy prawa podatkowego
    w chwili powstania obowiązku podatkowego nie przewidywały terminu do
    złożenia deklaracji (zeznania), zatem okres przedawnienia nie uległ
    przedłużeniu do 5 lat.

    Waszym zdaniem US będzie brnął do wydania decyzji "za wszelką" cenę, czy
    umorzy postępowanie na podstawie art. 70b albo art. 208 OP.
    Czy jeżeli US wyda decyzję, którą następnie IS utrzyma - walczyć do końca
    przed WSA (dla zasady i satysfakcji)?
    Pogodzenie się z decyzją ustalającą "zero" jest dla mnie nie do przyjęcia
    (bezwzględna negatywna przesłanka procesowa jaką jest przedawnienie).

    Dobrze kombinuję?

    Pozdrawiam
    Anducha

  • 2. Data: 2005-04-22 17:33:02
    Temat: Re: Spadek - kiedy przedawnienie
    Od: "Anducha" <a...@t...gazeta.pl>

    Chciałem jeszcze nadmienić, że IMHO powstała luka w prawie, a wynika ona z
    porównania treści art. 7 ustawy o zobowiązaniach podatkowych a art. 68 OP.

    może Gotfryd coś wie na ten temat?

    Pozdrawiam
    Anducha