  • 1. Data: 2005-06-20 16:58:21
    Temat: Spółka cywilna
    Od: "Bati" <b...@p...onet.pl>

    Spółka cywilna zawarła umowę najmu lokalu (na pub) teraz jeden ze wspólników
    chciałby rozwiązać umowę spółki, ale nadal chciałby prowadzić pub (tj.
    chciałby aby nadal, mimo rozwiązania umowy spółki, mógł wynajmować lokal).
    Ma ktoś jakieś pomysły ?

    Z góry dziękuje

  • 2. Data: 2005-06-20 17:19:09
    Temat: Re: Spółka cywilna
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Bati" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pub (tj. chciałby aby nadal, mimo rozwiązania umowy spółki, mógł
    > wynajmować lokal). Ma ktoś jakieś pomysły ?

    Rozwiązanie umowy najmu ze spółką, nawiązanie jej od nowa z jednym z
    włascicieli.
    Względnie sprzedaż pozostałych udziałów temu wspólnikowi, który chce zostać
    (lub jego zaufanej osobie).

  • 3. Data: 2005-06-20 17:31:09
    Od: "Bati" <b...@p...onet.pl>

    No właśnie, a nowa umowa moze już nei być tak korzystna, jak również z
    oczywistych wzgledów wspólnik nie będzie chciał sprzedac udziałów :)

  • 4. Data: 2005-06-20 17:33:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > No właśnie, a nowa umowa moze już nei być tak korzystna, jak również z
    > oczywistych wzgledów wspólnik nie będzie chciał sprzedac udziałów :)

    No Ty chyba żartujesz, wiesz na czym polega spółka?
    Chyba to co napisałeś powyżej jest oczywiste i rozumie się samo przez się?

    Zapytaj wprost: jak wydymać wspólnika?

  • 5. Data: 2005-06-20 18:14:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Względnie sprzedaż pozostałych udziałów temu wspólnikowi, który chce
    > zostać (lub jego zaufanej osobie).

    Sprzedaż czego?
    Udziałów w spółce cywilnej?
    Jak się je sprzedaje?

  • 6. Data: 2005-06-20 18:38:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Sprzedaż czego?
    > Udziałów w spółce cywilnej?
    > Jak się je sprzedaje?

    Normalnie na umowe kupna - sprzedaży, przy okazji jednym aktem załatwiając
    rozwiązanie starej i powołanie nowej spółki. ;-)

  • 7. Data: 2005-06-20 18:48:28
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    > Sprzedaż czego?
    > Udziałów w spółce cywilnej?

    heh, no jakby nie patrzeć to "udział" kapitałowy ;-)
    KC art. np 863 par. 1

    > Jak się je sprzedaje?
    Art. 871. § 1. Wspólnikowi występującemu ze spółki zwraca się w naturze
    rzeczy, które wniósł do spółki do używania, oraz wypłaca się w pieniądzu
    wartość jego wkładu oznaczoną w umowie spółki, a w braku takiego
    oznaczenia - wartość, którą wkład ten miał w chwili wniesienia. Nie ulega
    zwrotowi wartość wkładu polegającego na świadczeniu usług albo na używaniu
    przez spółkę rzeczy należących do wspólnika

  • 8. Data: 2005-06-20 19:00:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Slayer wrote:

> [...]
    > wniesienia. Nie ulega zwrotowi wartość wkładu polegającego na
    > świadczeniu usług albo na używaniu przez spółkę rzeczy należących do

    Widzę tylko "zwrot" i "wypłatę równowartości"
    Gdzie tu sprzedaż udziałów?
    Nawet się o nich nie wspomina.

  • 9. Data: 2005-06-20 19:04:17
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    > Widzę tylko "zwrot" i "wypłatę równowartości"
    > Gdzie tu sprzedaż udziałów?
    > Nawet się o nich nie wspomina.

    sprzedaż następuje w przypadku jak np. "udziałem" był samochód , a drugi
    wspólnik odkupuje jego część aby mieć całośc...
    ;-)

  • 10. Data: 2005-06-20 19:26:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Slayer wrote:

    > sprzedaż następuje w przypadku jak np. "udziałem" był samochód , a
    > drugi wspólnik odkupuje jego część aby mieć całośc...
    > ;-)

    Powoli dojdziemy do tego, że nie ma udziałów,
    tylko wniesione wartości, prawda?