  • 1. Data: 2007-05-15 16:27:37
    Temat: Sposób wykupu mieszkania lokatorskiego. Jak najkorzystniej ?
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    Witam.

    Jak wiadomo, od końca maja najprawdopodobniej za "czapkę drobnych"
    będzie można przekształcić lokatorskie mieszkania w spółdzielni w
    odrębną własność.

    Moja babcia posiada mieszkanie lokatorskie, tzn. jest "głównym
    lokatorem" czy jak się to nazywa. Ja jestem wspólnie z nią zameldowany,
    już ponad 3 lata. Docelowo mieszkanie ma się stać moją własnością, i
    zastanawiam się co będzie korzystniejsze:

    - jak babcia wykupi mieszkanie, a później da mi je w formie darowizny,
    - przepiszemy mnie na głównego lokatora, a później ja sam je wykupię.

    Druga opcja wydaje mi się być rozsądniejsza ze względu na brak opłat
    notarialnych od darowizny, ale nie wiem czy aby się tak bezproblemowo da
    zrobić.

    Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak będzie korzystniej ?

    Pozdraiwam

  • 2. Data: 2007-05-15 21:49:20
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sawic" <s...@w...to.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Druga opcja wydaje mi się być rozsądniejsza ze względu na brak opłat
    > notarialnych od darowizny, ale nie wiem czy aby się tak bezproblemowo da
    > zrobić.

    Musiałbyś zostać członkiem spółdzielni... Trzeba zostać członkiem
    spółdzielni, a więc wpłacić udział - to może być około 2 000 PLN

    > Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak będzie korzystniej ?

    A Babcie o zdanie pytałeś? Może ona tak po prostu chce być właścicielką
    mieszkania, bo będzie się lepiej z tym czuła - bezpieczniej.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 3. Data: 2007-05-16 05:55:53
    Od: <p...@t...pl>

    Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f2d9tf$277$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "sawic" <s...@w...to.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Musiałbyś zostać członkiem spółdzielni... Trzeba zostać członkiem
    > spółdzielni, a więc wpłacić udział - to może być około 2 000 PLN

    W mojej spoldzielni w Krakowie czlonkostwo kosztuje 500 pln.

  • 4. Data: 2007-05-16 06:13:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2007 18:27:37 +0200, sawic napisał(a):

    > Moja babcia posiada mieszkanie lokatorskie, tzn. jest "głównym
    > lokatorem" czy jak się to nazywa.

    Tak dla pewności. Ta terminologia "główny lokator", to mi sie kojarzy
    raczej ze starym przydziałem "kwaterunku". Jestes pewien, że jest to
    mieszkanie spółdzielcze lokartorskie?

  • 5. Data: 2007-05-16 14:05:38
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    jureq pisze:
> [...]
    >
    > Tak dla pewności. Ta terminologia "główny lokator", to mi sie kojarzy
    > raczej ze starym przydziałem "kwaterunku". Jestes pewien, że jest to

    Na 99% tak.
    Od babci trudno "wyciągnąć" szczegóły, bo sama się nie bardzo w tym
    orientuje. Pozostaje tylko wizyta w spółdzielni, ale załóżmy, że jest
    tak jak napisałem.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-05-16 14:06:44
    Od: sawic <s...@w...to.gmail.com>

    Joanna Duszczyńska pisze:

    > A Babcie o zdanie pytałeś? Może ona tak po prostu chce być właścicielką
    > mieszkania, bo będzie się lepiej z tym czuła - bezpieczniej.

    A co z punktu widzenia pytania, które napisałem, ma zdanie mojej babci ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-05-16 20:18:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 May 2007, sawic wrote:

    > A co z punktu widzenia pytania, które napisałem, ma zdanie mojej babci ?

    No, napisałeś że "masz być właścicielem", ale nie napisałeś dla
    kogo ma być korzystnie!

    > Pozdrawiam

    wzajemnie :) - Gotfryd