  • 1. Data: 2019-08-15 04:46:21
    Temat: Spóźniony VAT z korygującej...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    - Korygująca zakupowa jest jak przychód.
    - VAT można odliczyć w danym miesiącu i w dwóch
    kolejnych okresach -- w miesiącach czy kwartałach.

    Co wówczas, gdy dzisiaj mam korygującą ze stycznia
    (której rzecz jasna nie zaksięgowałem) a podatnik
    rozlicza się miesięcznie?

    - nie rozliczę VAT -- ukryję przychód, czyli okradnę Naród
    - rozliczę VAT -- złamię prawo, czyli skrzywdzę Naród

    Nie pytam tu o praktykę (chyba znam praktyczne rozwiązanie
    omijające ów problem) lecz o teorię.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-08-15 09:29:58
    Temat: Re: Spóźniony VAT z korygującej...
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 15 Aug 2019 04:46:21 +0200, użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > - Korygująca zakupowa jest jak przychód.

    Nie. Nie jest jak przychód. Przychód jest przychodem, korekta korektą.

    > - VAT można odliczyć w danym miesiącu i w dwóch
    > kolejnych okresach -- w miesiącach czy kwartałach.

    To dotyczy faktur zwiększających VAT naliczony. W wypadku zmniejszających
    tylko w miesiącu otrzymania.

    > Co wówczas, gdy dzisiaj mam korygującą ze stycznia (której rzecz jasna
    > nie zaksięgowałem) a podatnik rozlicza się miesięcznie?

    A słyszałeś kiedyś może o czymś takim jak korekta deklaracji?

  • 3. Data: 2019-08-15 16:47:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" 5d5509f6$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > Nie. Nie jest jak przychód. Przychód jest przychodem, korekta korektą.

    Jeśli zapłacisz minus300_pln -- stracisz czy wzbogacisz się?

    > To dotyczy faktur zwiększających VAT naliczony.
    > W wypadku zmniejszających tylko w miesiącu otrzymania.

    Więc mam korygować wszystko od stycznia?
    Co wówczas, gdy znajdę fakturę z ubiegłego roku?

    > A słyszałeś kiedyś może o czymś takim jak korekta deklaracji?

    Słyszałem? Nawet mam za sobą masę korekt. Ponad połowa
    mych deklaracji ma korekty, czasami więcej niż jedną. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-08-15 17:52:12
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 15 Aug 2019 16:47:26 +0200, użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > Więc mam korygować wszystko od stycznia?

    Dlaczego "wszystko od stycznia"? Tak jest tylko wtedy gdy cały czas masz
    nadwyżkę, którą przenosisz na następny okres. Typowo, gdy jest przewaga
    VAT należnego nad naliczonym, to korygujesz tylko styczeń.

    > Co wówczas, gdy znajdę fakturę z ubiegłego roku?

    To samo.

  • 5. Data: 2019-08-15 21:12:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" 5d557fac$0$17345$6...@n...neostrada.pl

    > Dlaczego "wszystko od stycznia"? Tak jest tylko wtedy gdy cały czas masz
    > nadwyżkę, którą przenosisz na następny okres. Typowo, gdy jest przewaga
    > VAT należnego nad naliczonym, to korygujesz tylko styczeń.

    JPK_VAT nie koryguję?

    Do tej w razie czego pory korygowałem wszystko: rejestry VAT, KPiR, JPK_VAT
    i VAT7. (z czego JPK_VAT i VAT7 wysyłałem ze stosownymi numerkami czy
    krzyżykami na drogę) VAT7K, czyli mego biura nie korygowałem, bo jestem
    wzorowym podatnikiem, przez co nie muszę niczego korygować...

    > To samo.

    Tak do 5 lat wstecz?
    Nie pobieram dodatkowych opłat za ,,ponowne otwarcie miesiąca'',
    więc liczę się z podobnymi atrakcjami -- wreszcie konie nudy!

    -=-

    Piszesz:

    > W wypadku zmniejszających
    > tylko w miesiącu otrzymania.

    Może łatwiej mi otrzymać ;) dziś fakturę korygującą wystawioną w styczniu?
    Ktoś gdzieś restrykcyjnie rejestruje czas otrzymania korygującej?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2019-08-16 16:01:13
    Temat: Re: Spniony VAT z korygujcej...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > nadwyżkę, którą przenosisz na następny okres. Typowo, gdy jest przewaga
    > VAT należnego nad naliczonym, to korygujesz tylko styczeń.

    US twierdzi, że nie mogę tak skorygować VAT -- zbytnio spóźniony VAT
    przepada. Chlip, chlip... Cieszyłem się nadzieją na megakorektę...
    Znów nuda... Chlip, chlip...

    Jakbyś mógł podeprzeć swą wypowiedź wiedzą teoretyczną bijącą ze źródła
    ustawowego lub podobnego -- byłoby fajnie... Niby wszyscy w necie piszą
    o 5 latach na korygowanie -- ale i co z tego, skoro US ma swe własne
    zdanie odmienno-odrębne? Mnie w razie czego dotyczy decyzja US...

    Nawet poczyniłem rachunek kosztów takiej megakorekty (kilkadziesiąt
    groszy plus moja rozrywka... się znaczy -- moja ciężka praca) a tu
    taki cios... :(

    Mam kilka ;) faktur wystawionych przed wieloma miesiącami... Wtedy zastanowił
    mnie półmiesięczny okres braku faktur... Spóźnione faktury przygotowałem
    wczoraj do wksięgowania -- by je w razie czego wrzucić kilkoma kliknięciami...

    Pozostaje ,,moja'' metoda zaksięgowania choćby korygującej
    (z ujemną kwotą) by nie krzywdzić dzieci żyjących z 500+...

    Nawet Mongołowie [dzisiejsi Rosjanie?] nie krzywdzili dzieci, choć ludzi
    dorosłych kosili jak zboże?... Chyba nie kosili zboża... Po latach trudno
    rozgraniczyć -- Turków, Mongołów i innych namiotowych koczowników tłukących
    się wzajemnie ze sobą i z innymi... Car Iwan IV dzielnie mordował anty-Chrystów
    [jak nie przymierzając 'TomN' na tej grupie?] -- lecz z czasem stał się takim
    samym zbrodniarzem, jak ci koczownicy, przez co nazwano go Iwanem Groźnym...

    Niestety (jak mówią historycy) współczesny Iwanowi IV -- Henryk III Waza (Polak
    i Szwed zarazem?) nie zdołał poskromić moskiewskiego chrześcijanina... Ostatecznie
    Moskale stłukli i wygnali Lachów z Moskwy w 1612 r. -- co ich potomkowie czczą do
    dziś... Kto wie, jak potoczyłyby się losy Eurazji, gdyby Waza przybył na czas
    z od_sieczą i zsiekałby Moskali... Czy RON graniczyłaby wówczas (dziś) z Chinami,
    Indiami i Koreą? ;)

    Kolejna szansa zawitała po 200 latach -- wówczas niezdecydowanie pod Borodino
    i wcześniejsza nadgorliwość smoleńska przyniosła klęskę cesarzowi Francuzów...

    Po kolejnych 100 latach (z hakiem) carska Moskwa Romanowów padła w wyniku serii:
    wojen granicznych; wojny domowej; kilku rewolucji i I wojny światowej a car Mikołaj
    II
    wraz ze znaczną częścią swej wielkiej rodziny został zamordowany na rozkaz brata
    spiskowca zamordowanego z rozkazu tegoż cara Mikołaja udającego twardziela przed
    swą germańską żoną...

    Przed ~100 laty kolejna szansa rozbrojenia Moskwy i ustanowienia granic pomiędzy
    RON i Chinami czy Indiami ;) została zaprzepaszczona w Rydze, gdzie świat zachodni
    oddał Leninowi nie tylko krwią zdobyty białoruski Mińsk, lecz polski Żytomierz itp.
    polskie miejsca, choć MTuchaczewski bronił się już resztkami sił, które bezzwłocznie
    po pogodzeniu się z Polakami skierował do mordowania zbuntowanych marynarzy
    Kronsztadu...

    18 marca 1921 r. po bardzo długich negocjacjach zawarto Traktat Ryski zostawiający
    Moskalom ziemie RON (w tym i zdobyte walką podczas wojny polsko-bolszewickiej)
    i 18 marca 1921 r. padł Kronsztad tłuczony wojskami Tuchaczewskiego od bodajże
    07 marca 1921 r...

    -=-

    Tak oto nawiązałem do narodowych świąt -- rosyjskiego (upamiętniającego wygnanie
    Polaków
    z Moskwy) i polskiego (upamiętniającego pogrom Rosjan podczas Bitwy Warszawskiej,
    kończącej
    się w mych rejonach -- w Białymstoku) aby nie być posądzanym o brak patriotyzmu...

    Mnie (z uwagi na moją ;) religię) przypadł do gustu epizod włocławsko-ciechociński
    (że tak
    to ujmę) w efekcie którego w okolicy Kolna (wiem, gdzie jest Białystok, gdzie
    Ciechocinek
    a gdzie Kolno) elitarny Korpus Kawalerii zbrodniarza Gaj-Gaja osłaniający odwrót 4
    Armii
    przekroczył granicę Prus i uległ internowaniu...

    Tak oto niemal bez walki Rosjanie stracili dziesiątki tysięcy żołnierzy,
    w tym elitarne oddziały zbrodniarza Gaj-Gaja o dużej wartości bojowej...

    Pomiędzy Włocławkiem i Ciechocinkiem Gaj-Gaj przeprawił się nierozważnie przez
    Wisłę, przez co odłączył się od reszty armii sowieckich, co go zgubiło...

    Po przerwaniu frontu Polacy wysłali przeciwko Gaj-Gajowi tak dużo wojsk,
    że klęska 4 Armii była nieunikniona.

    Wojska innego kawalerzysty-zbrodniarza (Budionnego) rozbito pod Komarowem
    podczas największej bitwy konnej stulecia... Niestety 1 Armia Konna Budionnego
    uniknęła wtedy całkowitej zagłady, choć poniosła straszliwą (2/3 stanu?) klęskę,
    z której chyba nie podniosła się...

    Gaj-Gaj stracił wszystko -- Budionny tylko 2/3, ale straty polskie związane
    z eliminacją tych zbrodniarzy też są ważne!

    Minister Szyszko zezwolił na zalanie miejsc przeprawy Gaj-Gaja. Sowieci, choć
    planowali
    w tym rejonie tamę z elektrownią, nie mieli odwagi -- dopiero PiS poważył się na coś
    takiego.
    http://torun.wyborcza.pl/torun/7,48723,23092348,tama
    -za-2-2-mld-zl-dwa-lata-na-plany-potem-budowa.html
    https://www.miastociechocinek.com/pl,news2,tama_dopi
    ero_w_2020r,1460.html
    które odbyły się w Nieszawie, Włocławku i Bobrownikach.

    W tej okolicy (Nieszawa na lewym brzegu Wisły i Bobrowniki na prawym) przeprawili się
    bolszewicy
    po nieudanej próbie (okupionej niepotrzebną ofiarą Polaków broniących mostu -- most
    należało
    zniszczyć wcześniej) zajęcia lewobrzeżnego Włocławka, by od północy okrążyć
    Warszawę...
    BTW -- ZTCW inni najeźdźcy zazwyczaj ;) forsowali Wisłę na południu Warszawy z uwagi
    na
    ,,okoliczności geograficzne'' ;) czy twierdzę Modlin... Tuchaczewski zapragnął
    odmiany...

    Eliminacja 4 Armii osłanianej przez elitarny Korpus Kawalerii
    Gaj-Gaja nie odegrała decydującej roli w Bitwie Warszawskiej?
    Zapewne na ratowanie frontu pod Warszawą było za późno (front
    rozerwano na południu, wgniatając w błoto Grupę Mozyrską) ale
    4 Armia i II Korpus Kawalerii (wcześniej III?) przydałaby się
    w kolejnej wielkiej bitwie -- Niemeńskiej...

    Likwidację Grupy Mozyrskiej (i samego Tuchaczewskiego) Polacy
    zawdzięczają Dżugaszwiliowi -- któremu służyli wiernie... ;)
    Dżugaszwiliowi i Budionnemu, który zajęty był wówczas (podczas
    Bitwy Warszawskiej) mordowaniem dzieci pod Zadworzem? Budionny
    chyba nie zlecił zamordowania Tuchaczewskiego...

    -=-

    Jak już napisałem wyżej -- mnie podobają się bitwy skuteczne,
    do których z pewnością można zaliczyć eliminację 4 Armii
    i II Korpusu Kawalerii Gaj-Gaja.

    Krwawe bitwy -- okupione dziesiątkami czy stekami tysięcy
    ludzi nie przypadają mi tak mocno do gustu... Są (owszem!)
    bardziej widowiskowe, ale jakoś ;) preferuję inne...

    -=-

    Nadwiślańskie okolice pamiętające (ludzie tamtejsi nie pamiętają, ale
    tamtejsza okolica -- pamięta) nieszczęsną przeprawę bolszewików zwiedziłem
    dość starannie, zważywszy na me możliwości. Takoż z okolicą obrony Włocławka
    i mostem, po którym Moskale zamierzali przekroczyć Wisłę, by zaatakować
    Warszawę od zachodu...

    --