  • 1. Data: 2018-03-06 14:17:08
    Temat: Sprzedawca odmawia żądania wydania duplikatu faktury
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    Witajcie.

    Zauważyłem, iż zagubiłem podesłane mailem faktury za prowizję. Faktury
    zapłacone w terminie.

    Proszę sprzedawcę o wystawienie duplikatów z datą bieżącą.
    Otrzymuję informację, że te faktury (koniec roku 2016) są dostępne na
    jego stronie po zalogowaniu się, więc nie wystawi duplikatu.

    Próbuję tłumaczyć, że ustawa nic nie mówi na temat dostępności faktur,
    piszę też o możliwości odliczenia VAT w okresie rozrachunkowym lub dwóch
    kolejnych, lecz sprzedawca to jakiś przysłowiowy "beton".

    Co dalej?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2018-03-06 14:22:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-06 o 14:17, Adam pisze:
> [...]
    > piszę też o możliwości odliczenia VAT w okresie rozrachunkowym lub dwóch
    > kolejnych, lecz sprzedawca to jakiś przysłowiowy "beton".

    Dalej to, że otrzymanie duplikatu nie uprawia cię do późniejszego
    odliczenia podatku, skoro pierwotne faktury dostałeś.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2018-03-06 14:49:04
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-06 o 14:22, Liwiusz pisze:

    > Dalej to, że otrzymanie duplikatu nie uprawia cię do późniejszego
    > odliczenia podatku, skoro pierwotne faktury dostałeś.

    Zagubiłem.
    Dostałem mailem, nie przeszły przez sito zabezpieczeń - tak więc też
    trudno mówić wprost o zagubieniu - nie dostałem ich w terminie.

    Nie piszę tu o aspekcie odliczenia VAT, tylko o odmowie wydania
    duplikatów przez sprzedawcę.
    Nie zauważyłem w art. 106 ustawy o VAT, aby sprzedawca mógł decydować o
    tym, czy ja zgubiłem faktury od niego ;)

    Chciałbym mieć u siebie porządek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2018-03-06 14:55:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-06 o 14:49, Adam pisze:

    > Zagubiłem.
    > Dostałem mailem, nie przeszły przez sito zabezpieczeń - tak więc też
    > trudno mówić wprost o zagubieniu - nie dostałem ich w terminie.

    Zdecyduj się, napisałeś że dostałeś mailem, więc dostałeś.

    > Nie piszę tu o aspekcie odliczenia VAT, tylko o odmowie wydania
    > duplikatów przez sprzedawcę.

    Ale po co pieniaczyć się bez sensu?

    > Nie zauważyłem w art. 106 ustawy o VAT, aby sprzedawca mógł decydować o
    > tym, czy ja zgubiłem faktury od niego ;)
    > Chciałbym mieć u siebie porządek.

    To zrób. Formalny duplikat faktury do porządku nie jest ci potrzebny.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2018-03-06 15:16:56
    Od: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-06 o 14:55, Liwiusz pisze:

    > Zdecyduj się, napisałeś że dostałeś mailem, więc dostałeś.

    Przepraszam, siedzę na dwóch terminalach u klientów, a tu zaglądam z
    doskoku, stąd też czasami co innego myślę, co innego piszę.

    Faktura była wysłana, a ja jej wtedy nie otrzymałem, bo mi The Bat
    zatrzymał na filtrach. A później zapomniałem.
    Teraz sobie przypomniałem.

    > Ale po co pieniaczyć się bez sensu?

    Nie chodzi mi o pieniaczenie się. Szkoda zdrowia :)
    Natomiast nie lubię, gdy ktoś nie chce zrobić czegoś, do czego jest
    ustawowo zobowiązany - a przynajmniej tak mi się wydaje.

    > To zrób. Formalny duplikat faktury do porządku nie jest ci potrzebny.

    Tak też zrobię.
    Faktur od pewnego czasu nie drukuję, jeśli je mam "w komputerze", ale tę
    sobie wydrukuję razem z korespondencją z Allegro. Bo to od nich faktury.
    A przynajmniej dzięki wydrukom nie zapomnę za jakiś czas.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-03-06 15:35:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-06 o 15:16, Adam pisze:
    > Faktura była wysłana, a ja jej wtedy nie otrzymałem, bo mi The Bat
    > zatrzymał na filtrach. A później zapomniałem.
    > Teraz sobie przypomniałem.

    Czyli dostałeś fakturę, ale nie odczytałeś.

    > Tak też zrobię.

    No i problem rozwiązany :)

    > Natomiast nie lubię, gdy ktoś nie chce zrobić czegoś, do czego jest
    > ustawowo zobowiązany - a przynajmniej tak mi się wydaje.

    No tak, ale dochodzenie swoich spraw *bez potrzeby*, a nawet wbrew swoim
    interesom (nic to ci nie da, że poświęcisz parę godzin na uzyskanie
    duplikatu) to właśnie jest klasyczna definicja pieniactwa.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-03-07 10:57:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Faktura była wysłana, a ja jej wtedy nie otrzymałem, bo mi The Bat
    >zatrzymał na filtrach. A później zapomniałem.
    >Teraz sobie przypomniałem.

    Ale zaplaciles w terminie. Jak ?

    >Nie chodzi mi o pieniaczenie się. Szkoda zdrowia :)
    >Natomiast nie lubię, gdy ktoś nie chce zrobić czegoś, do czego jest
    >ustawowo zobowiązany - a przynajmniej tak mi się wydaje.

    A on w ogole wystawia faktury papierowe ?
    Moze unika drukowania, oryginal cyfrowy ciagle dostepny, wiec po co
    sobie d* zawracac jakims "wystawianiem duplikatu" ?

    J.

  • 8. Data: 2018-03-07 14:03:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 10:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup

    > Ale zaplaciles w terminie. Jak ?

    Bo mu podał kwoty i termin przez telefon?

    > A on w ogole wystawia faktury papierowe ?
    > Moze unika drukowania, oryginal cyfrowy ciagle dostepny, wiec po co
    > sobie d* zawracac jakims "wystawianiem duplikatu" ?

    Duplikat może umożliwić odliczenie VAT.
    A oryginał sprzed kliku miesięxcy już nie.

  • 9. Data: 2018-03-07 14:09:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-03-07 o 14:03, cef pisze:

    > Bo mu podał kwoty  i termin przez telefon?

    > Duplikat może umożliwić odliczenie VAT.

    Tylko wówczas, jak nie otrzymał oryginału - a tu oryginał otrzymał,
    tylko teraz się tłumaczy, że maila nie umie obsługiwać.

    > A oryginał sprzed kliku miesięxcy już nie.

    Można zrobić korektę odpowiedniego okresu.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2018-03-07 14:16:55
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 07.03.2018 o 14:09, Liwiusz pisze:

    > Tylko wówczas, jak nie otrzymał oryginału - a tu oryginał otrzymał,
    > tylko teraz się tłumaczy, że maila nie umie obsługiwać.

    Kwestia interpretacji. Interpretacja mówiąca że nie skoro nie widział na
    oczy bo mu końcówka systemu poczty wrzuciła do kosza, to zaginęło po
    drodze, jest IMHO równie uprawniona.

    > Można zrobić korektę odpowiedniego okresu.

    I to co odliczy to wyda dodatkowo na księgową?

    p. m.