  • 1. Data: 2006-04-08 15:47:03
    Temat: Sprzedaz akcji i podatek ?
    Od: "Tomasz" <labeo7@usun_to.poczta.onet.pl>

    Witam

    Sprzedalem akcje zakupione przed rokiem 2004, wiec zgodnie z przepisami
    ustawy nie musze od zysku ze sprzedazy placic podatku. Jednak mam pytanie
    czy wypelniam w tym wypadku PIT-38 z kwota podatku rowna 0 i przychodem jaki
    osiagnalem czy po prostu ten sam PIT co zawsze (w moim wypadku PIT-37) nie
    uzwgledniajac faktu sprzedazy tych akcji?

    dzieki i pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2006-04-08 16:22:56
    Temat: Re: Sprzedaz akcji i podatek ?
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

> [...]
    > jaki osiagnalem czy po prostu ten sam PIT co zawsze (w moim wypadku
    > PIT-37) nie uzwgledniajac faktu sprzedazy tych akcji?

    Oczywiscie masz na mysli akcje nabyte na GPW, bo imo zwolnienie dotyczy
    tylko gpw. Czyli juz wszystkie inne akcje, udzialy etc.nalezy opodatkowac...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2006-04-08 19:18:07
    Od: "Tomasz" <labeo7@usun_to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Baton" napisał w wiadomości

    > Oczywiscie masz na mysli akcje nabyte na GPW, bo imo zwolnienie dotyczy
    > tylko gpw. Czyli juz wszystkie inne akcje, udzialy etc.nalezy
    > opodatkowac...

    chyba niejasno napisalem, chodzi o to ze mam akcje kupione przed rokiem
    2004, i zgodnie z ustawa zysk z ich sprzedazy nie jest opodatkowany (nawet
    dostalem z biura maklerskiego odpowiedniego pita, na ktorym dochod wynosi
    0).
    Chodzi o to czy mam skladac Pit-38 i na nim napisac dochod ze sprzedazy
    akcji rwony 0 czy tez zlozyc np. Pit-37 i w ogole pominac ze takie akcje
    zostaly sprzedane, bo i tak nie place od nich podatku.

    pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2006-04-10 07:34:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tomasz wrote:

> [...]
    > rowna 0 i przychodem jaki osiagnalem czy po prostu ten sam PIT co
    > zawsze (w moim wypadku PIT-37) nie uzwgledniajac faktu sprzedazy tych

    Nie składasz PIT-a 38

  • 5. Data: 2006-04-10 18:58:30
    Od: "Tomasz" <labeo7@usun_to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości news:e1d1qp$f9f$2@opal.futuro.pl...