  • 1. Data: 2007-01-11 11:15:24
    Temat: Sprzedaż licencji
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Czy sprzedaż licencji (czyli praw majątkowych) na program komputerowy
    wpisuję w kpir w kolumnę 7 czy 8 (pozostałe przychody)?
    Graszka

  • 2. Data: 2007-01-11 11:18:36
    Temat: Re: Sprzedaż licencji
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 12:15:24 +0100, GP napisał(a):

    > Czy sprzedaż licencji (czyli praw majątkowych) na program komputerowy
    > wpisuję w kpir w kolumnę 7 czy 8 (pozostałe przychody)?
    > Graszka

    To zależy.

    Kol 7 - jeśli napisaliśmy program i sprzedajemy licencję, a także jeśli
    prowadzimy sprzedaż czyichś licencji.

    Kol 8 - jeśli np kupiliśmy program dla siebie, a po roku użytkowanai go
    odsprzedajemy

  • 3. Data: 2007-01-11 12:33:36
    Od: "GP" <g...@w...pl>

> [...]
    > prowadzimy sprzedaż czyichś licencji.
    >
    > Kol 8 - jeśli np kupiliśmy program dla siebie, a po roku użytkowanai go

    Dzięki za odpowiedź, mój przypadek kwalifikuje się pod punkt pierwszy, ale
    mam pewne wątpliwości.
    Ja - będąc sprzedawcą produktów licencjonowanych - traktowałabym sprzedaż
    czyichś licencji w ramach dg jako kwalifikującą się do kol. 8, natomiast
    program kupiony dla siebie i później odsprzedawany - do kol.7 (tak jak
    przychód od zbywanych środków trwałych używanych do dg - jako że nie jest
    przedmiotem mojej dział. sprzedaż sprzętu komputerowego, a jedynie
    wyprzedaję niepotrzebny mi w tej chwili komputer).
    Ale w przypadku , o który pytałam zachodzi sytuacja, gdzie jestem autorem
    programu, na który udzielam komuś licencji - też wydawało mi się, że kol.7,
    ale potrzebowałam potwierdzenia.
    Może ktoś jeszcze się odezwie. Gotfryd?
    Pozdr. Graszka.

  • 4. Data: 2007-01-12 11:24:57
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Użytkownik "GP" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale w przypadku , o który pytałam zachodzi sytuacja, gdzie jestem autorem
    > programu, na który udzielam komuś licencji - też wydawało mi się, że
    Mogę liczyć na jeszcze jakiś głos? Za lub przeciw? Chciałabym zamknąć
    miniony rok, a mam tę pozycję ze sprzedażą licencji i ciągle się waham,
    gdzie ją wpisać.
    Graszka

  • 5. Data: 2007-01-12 11:34:42
    Temat: Re: Sprzeda? licencji
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-01-2007 o 12:24:57 GP <g...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "GP" <g...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mog? liczyae na jeszcze jaki? g?os? Za lub przeciw? Chcia?abym zamkn?ae
    > miniony rok, a mam t? pozycj? ze sprzeda?? licencji i ci?gle si? waham,
    > gdzie j? wpisaae.
    > Graszka

    Uspokoję Cię, wpisz wg sumienia.
    Ewentualna wadliwość bliska zeru, szkodliwośc społeczna ultraminimalna,
    szkoda nerwów i żyłki na czole.

  • 6. Data: 2007-01-12 12:08:16
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    Dzięki za dobre słowo, ale spokoju mi nie brakuje:). Jasne, że wpisanie tego
    przychodu w jakąkolwiek kolumnę przychodową da w sumie jednakowy przychód
    ogółem, ale chciałabym wiedzieć, jak to powinno być zapisane poprawnie:).
    Graszka

  • 7. Data: 2007-01-12 12:13:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 13:33:36 +0100, GP napisał(a):

> [...]
    > przedmiotem mojej dział. sprzedaż sprzętu komputerowego, a jedynie
    > wyprzedaję niepotrzebny mi w tej chwili komputer).

    Chyba odwrotnie.
    Kol. 7 - dochody z działalności podstawowej firmy. Więc niezależnie czy
    sprzedajesz czyjeś licencje czy własne wpisujesz tutaj
    Kol. 8. - różne dochody "dodatkowe"

    I cytat z objaśnień do KPiR w wiadomym rozporządzeniu
    7. Kolumna 7 jest przeznaczona do wpisywania przychodów ze sprzedaży
    wyrobów (towarów handlowych) i sprzedaży usług.
    8. Kolumna 8 jest przeznaczona do wpisywania pozostałych przychodów,
    np. przychodów z odpłatnego zbycia składników majątku, otrzymanych kar
    umownych, wynagrodzenia płatnika.

  • 8. Data: 2007-01-12 12:47:00
    Od: "GP" <g...@w...pl>

    > Chyba odwrotnie.
    > Kol. 7 - dochody z działalności podstawowej firmy. Więc niezależnie czy
    > sprzedajesz czyjeś licencje czy własne wpisujesz tutaj
    > Kol. 8. - różne dochody "dodatkowe"

    Boszsz....
    Ależ mnie jakaś pomroczność ogarnęła - jasna sprawa, że masz rację,
    odwrotnie, czyli tak jak napisałeś.
    No dobra, nie dzielę włosa na czworo i podsumowuję koniec roku. Dzięki!
    Pozdr.

  • 9. Data: 2007-01-12 12:52:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jan 2007, GP wrote:

    > Użytkownik "GP" <g...@w...pl> napisał

    > Mogę liczyć na jeszcze jakiś głos? Za lub przeciw?

    Za.
    Przecież przychód jest ewidentnie "podstawowy".
    CO NAJWYŻEJ można zacząć rozważać czy taka sprzedaż jest "przychodem
    z praw majatkowych" - ale przecież "uboczy" ten przychód nie jest
    w żadnym razie.
    Przecież sprzedaż licencji była celem napisania programu samym
    w sobie, to nie "przy okazji" ją sprzedajemy!

    Natomiast jakby ktoś skomentował i wyjaśnił dlaczego to nie jest
    przychód z praw majątkowych... :)
    Przypomnę iż dawno temu któryś grupowicz-rzeźbiarz wyrzekał, ze
    US odmawia mu prawa do zaliczenia jego "produkcji" do DG, nakazując
    zaliczenie do "praw majątkowych", a jego koszty są wyraźnie większe
    niż 50% więc podatkowo wychodzi na tym jak Zabłocki na mydle.

    Natomiast wiem że "wszedzie" zalicza się przychody ze sprzedaży
    posiadanych przez siebie praw majątkowych za przychód z DG.
    Ale... formalnie art. 18 brzmi jak brzmi. I jest później niż art.14,
    więc to nie dlatego że 14 byłby bardziej szczegółówy.
    Natomiast przyznaję że 14.1.1c powołuje się na "zbycie prawa" :)

    Czy jak sprzedaje się prawa majatkowe nabyte od własnego pracownika,
    to powinien to być przychód z praw... a jeśli nie, to DLACZEGO?
    Oczywiście byłaby to mało praktyczna metoda.
    Pytam z czego wynika, że JEDNAK jest to przychód z DG :)

    pzdr, Gotfryd