  • 1. Data: 2015-05-02 16:41:17
    Temat: Sprzedaż mieszkania spadkowego <5lat i kupno nowego a następnie darowizna
    Od: Tom <T...@d...com>

    Niech ktoś mi wyjaśni:

    Otrzymałem w spadku mieszkanie(I grupa pokrew.) które natychmiast
    sprzedałem, zgłosiłem do US przeznaczenie uzyskanej kasy na cele
    mieszkaniowe, nie minęły dwa lata i kupiłem za tą kasę NOWE mieszkanie
    (czy teraz coś zgłaszam do US?)

    zakupione nowe mieszkanie mam zamiar od razu darować synowi

    syn zgłasza do US darowiznę

    pod względem podatkowym wszystko jest OK?

  • 2. Data: 2015-05-02 18:22:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:
> [...]
    >
    > zakupione nowe mieszkanie mam zamiar od razu darować synowi
    >
    > syn zgłasza do US darowiznę
    >
    > pod względem podatkowym wszystko jest OK?

    tam w ustawie nie jest napisane "na cele mieszkaniowe" tylko "na własne
    cele mieszkaniowe".

    jakbym się chciał przyczepić, to faktu, że ty w tym kupionym mieszkaniu
    nie mieszkałeś, więc pieniędzy nie przeznaczyłeś na własne cele
    mieszkaniowe. I dokopał 19% podatku z odsetkami za dwa lata.

    reszta byłaby ok.

    Radziłbym z tą darowizną poczekać minimum do momentu aż US zapyta jak
    wydałeś kasę.

  • 3. Data: 2015-05-02 18:29:06
    Od: Tom <T...@d...com>

> [...]
    >
    > reszta byłaby ok.
    >
    > Radziłbym z tą darowizną poczekać minimum do momentu aż US zapyta jak

    no tak ale czy bym darował stare mieszkanie czy nowe to darowizna jest
    bez podatku, podatek jest od zysku a gdzie ten zysk?

  • 4. Data: 2015-05-02 18:48:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:

    > no tak ale czy bym darował stare mieszkanie czy nowe to darowizna jest
    > bez podatku, podatek jest od zysku a gdzie ten zysk?

    nie o darowiznie mowa, tylko o twoim oswiadczeniu ze wydasz pieniadze ze
    sprzedazy na wlasne cele mieszkaniowe.

  • 5. Data: 2015-05-02 19:00:57
    Od: Tom <T...@d...com>

    > nie o darowiznie mowa, tylko o twoim oswiadczeniu ze wydasz pieniadze ze
    > sprzedazy na wlasne cele mieszkaniowe.

    no i wydałem, jest na to dowód: akt notarialny, a teraz ile mam w tym
    mieszkaniu mieszkać: dzień, miesiąc, rok, 10 lat, 100 lat żeby zostało
    wypełnione oświadczenie że cele były własne>? od kogo to zależy? od
    widzimisię naczelnika US?

    gdybym wiedział od razu darował bym stare mieszkanie synowi

  • 6. Data: 2015-05-02 19:08:43
    Od: Tom <T...@d...com>

    > nie o darowiznie mowa, tylko o twoim oswiadczeniu ze wydasz pieniadze ze
    > sprzedazy na wlasne cele mieszkaniowe.

    np:

    http://www.eporady24.pl/cel_mieszkaniowy_a_darowizna
    _nabytej_nieruchomosci,pytania,15,86,4998.html

  • 7. Data: 2015-05-02 21:48:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tom wrote:

    > np:
    >
    > http://www.eporady24.pl/cel_mieszkaniowy_a_darowizna
    _nabytej_nieruchomosci,pytania,15,86,4998.html

    masz tam dokładnie to samo.

    I z jednej strony bedziesz miał argumenty, ze "moim zdaniem" można sprzedać
    a z drugiej strony, że natychmiastowa sprzedaż oznacza braku wlasnych
    celów mieszkaniowych.

    ty zrobisz jak zechcesz, US też.
    Najwyzej bedziesz sie kopał z koniem przez nastepnych 10 lat z marnym
    dla ciebie skutkiem.
    Raczej nie łudziłbym się, że US poprze twoją wersję.

  • 8. Data: 2015-05-03 06:44:19
    Od: Tom <T...@d...com>

> [...]
    > dla ciebie skutkiem.
    > Raczej nie łudziłbym się, że US poprze twoją wersję.

    tu nie chodzi o sprzedaż tylko darowanie synowi

    co mam zrobić? sprawa jeszcze nie przeprowadzona, mam tam mieszkać? ILE?
    gdzie to jest napisane? zwrócić się US ile tam mam mieszkać? to jakieś
    kuriozum jak z filmu Barei!

    a gdybym dostał mieszkanie w spadku na drugim końcu Polski, musiał bym
    je sprzedać i kupic tu gdzie mieszkam, następnie wynająć bo mam swój dom
    i mieszkanie nie jest mi potrzebne, wynająć nie mogę bo to nie "własne
    cele mieszkaniowe", mieszkać nie mam potrzeby, pozostaje trzymać i
    opłacać nie wiadomo ILE czasu...

    po prostu wysadzić to wszystko w powietrze

  • 9. Data: 2015-05-03 08:05:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-05-03 o 06:44, Tom pisze:

> [...]
    > to nie "własne cele mieszkaniowe", mieszkać nie mam potrzeby,
    > pozostaje trzymać i opłacać nie wiadomo ILE czasu...

    Ale sam sobie odpowiedziałeś.
    Nie możesz realizować celów mieszkaniowych
    skoro masz gdzie mieszkać. Realizujesz zatem inny cel,
    który już może być opodatkowany.

  • 10. Data: 2015-05-03 09:17:37
    Od: Tom <T...@d...com>

    > Ale sam sobie odpowiedziałeś.
    > Nie możesz realizować celów mieszkaniowych
    > skoro masz gdzie mieszkać. Realizujesz zatem inny cel,
    > który już może być opodatkowany.

    masz racje, jednym słowem trzeba rypać to państwo ile się da bo uczciwie
    żyjąc można jedynie grzebać po śmietnikach

    teraz kolejne 5 lat trzeba czekać zanim je daruje synowi bo urzędnik
    sobie coś zinterpretuje i przywali mi podatek od dochodu którego to
    dochodu nie mam

    i tak znajdę sposób kupie kawałek działki budowlanej niech rośnie trawa
    przez 5 lat