  • 1. Data: 2008-09-05 11:35:58
    Temat: Sprzedaż nieruchomosci darowanej - jaki podatek
    Od: Ł.S. <z...@g...com>

    Sprzedaje nieruchomość jaką dostałem w sztyczniu 2005r w darowiznie.
    Czy jestem tak jak powiedziała Pani na infolinii podatkowej zwolniony z
    nieruchomości ( nie była używana do celów komercyjnych)

    Pani podała mi "art 21 ust 1 p 32 d"
    Niestety nigdzie w sieci nie moge tego znaleźć

    Proszę o pomoc - gdzie znajdę taką ustawę, oraz czy na pewno jestem
    zwolniony od płacenia podatku od sprzedaży tejże nieruchomości

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2008-09-05 11:39:45
    Od: Ł.S. <z...@g...com>

    Uwaga - w owej nieruchomości nikt nie był i nie jest zameldowany jeżeli to
    ma jakieś znaczenie.

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 3. Data: 2008-09-05 14:09:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ł.S. wrote:
> [...]
    > nieruchomości ( nie była używana do celów komercyjnych)
    >
    > Pani podała mi "art 21 ust 1 p 32 d"
    > Niestety nigdzie w sieci nie moge tego znaleźć

    nie ma takiego punktu a jak był to został uchylony dawno temu.

    > Proszę o pomoc - gdzie znajdę taką ustawę, oraz czy na pewno jestem
    > zwolniony od płacenia podatku od sprzedaży tejże nieruchomości

    wg mnie nie jesteś
    zapłacisz 19% podatku.

  • 4. Data: 2008-09-05 14:14:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > wg mnie nie jesteś
    > zapłacisz 19% podatku.

    A czemu 19%?
    Podatek w tej wysokości jest od roku bodajże 2007.
    Wcześniej było ryczałtowo 10% od przychodu.

  • 5. Data: 2008-09-05 15:57:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:

    > A czemu 19%?
    > Podatek w tej wysokości jest od roku bodajże 2007.
    > Wcześniej było ryczałtowo 10% od przychodu.
    Ale jeszcze go nie sprzedał. Dopiero zamierza. W 2005 roku tylko go
    dostał w spadku.

  • 6. Data: 2008-09-05 16:35:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale jeszcze go nie sprzedał. Dopiero zamierza. W 2005 roku tylko go dostał
    > w spadku.

    To się właśnie liczy do tego jaki podatek go obowiązuje.
    Data nabycia, a nie sprzedaży.
    Prawo nie działa wstecz.

  • 7. Data: 2008-09-05 20:13:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:

    > To się właśnie liczy do tego jaki podatek go obowiązuje.
    > Data nabycia, a nie sprzedaży.
    > Prawo nie działa wstecz.

    A do sprawdzenia. Możliwe.

  • 8. Data: 2008-09-06 13:48:54
    Od: Ł.S. <z...@g...com>

    Witam, spieszę z odpowiedziami bo już wszystko wiem, a Panowie strasznie
    mnie postraszyli;-)

    Do rzeczy: Zapłacę... Nic nie zapłacę ;)

    Dlaczego?
    Po 1 liczy się moment kiedy dostałem darowiznę, jeżeli dostałem w 2005 roku
    obowiązuje mnie ustawa z 2005 roku.
    Po 2 w przypadku darowizn mieszkań ( w 2005 roku) było zwolnienie z podatku.

    Witku sory ale głupoty gadasz. ;] Obowiązuje mnie prawo /ustawa taka jaka
    była w dniu otrzymania umowy a nie w dniu jej sprzedaży.
    Jeżeli w 2005 roku kupiłem statek za 10mln złotych i w ustawie było że nie
    zapłace za niego podatku to nie zapłace mimo że po drodze było już 10
    nowelizacji.

    Dziękuję 2 Panom za chęci.
    Dziękuję też (tym samym Panom) za kilka dodatkowych siwych włosów na mojej
    skroni;)

    A dlatych którzy nie wierzą (albo dla tych którzy chcą się czegoś nauczyć)

    http://poradapodatkowa.pl/przychod_uzyskany_opodatko
    waniu_nieruchomosci_nabytej_drodze_darowizny_podlega
    _sprzedazy.html

    Dziękuję.

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 9. Data: 2008-09-06 15:32:26
    Od: r...@o...pl

    On 6 Wrz, 15:48, Ł.S. <z...@g...com> wrote:

    Na sprzedazy mieszkan sie nie znam, ALE...

    > A dlatych którzy nie wierzą (albo dla tych którzy chcą się czegoś nauczyć)
    >
    > http://poradapodatkowa.pl/przychod_uzyskany_opodatko
    waniu_nieruchomos...

    Cyt.: "w związku z wnioskiem z dnia 27.04.2006r. / data wpływu do tut.
    Organu 08.05.2006r."

    Tak sobie patrze do updof:

    zm. z 2008 r., Nr 143, poz. 894; z 2008 r., Nr 141, poz. 888; z 2008
    r., Nr 97, poz. 623; z 2007 r., Nr 211, poz. 1549; z 2007 r., Nr 192,
    poz. 1378; z 2007 r., Nr 191, poz. 1367; z 2007 r., Nr 191, poz. 1361;
    z 2007 r., Nr 181, poz. 1288; z 2007 r., Nr 176, poz. 1243; z 2007 r.,
    Nr 115, poz. 793; z 2007 r., Nr 115, poz. 791; z 2007 r., Nr 99, poz.
    658; z 2007 r., Nr 35, poz. 219; z 2006 r., Nr 249, poz. 1824; z 2006
    r., Nr 217, poz. 1588; z 2006 r., Nr 183, poz. 1354; z 2006 r., Nr
    183, poz. 1353; z 2006 r., Nr 157, poz. 1119; z 2006 r., Nr 107, poz.
    723; z 2006 r., Nr 104, poz. 711; z 2006 r., Nr 104, poz. 708; z 2006
    r.,

    Podziwiam Twoj spokoj i pewnosc siebie :)

  • 10. Data: 2008-09-06 15:46:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ł.S. wrote:

    > Dlaczego?
    > Po 1 liczy się moment kiedy dostałem darowiznę, jeżeli dostałem w 2005
    > roku obowiązuje mnie ustawa z 2005 roku.

    punkt dla ciebie

    > Witku sory ale głupoty gadasz. ;]

    eee, tam, nie gadam.
    w ustawie z 2008 roku nie było.
    z 2005 roku jest tak
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny