  • 1. Data: 2007-01-16 12:11:05
    Temat: Sprzedaż nieruchomości z firmy
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Spółka nabyła w 1997 roku inne przedsiębiorstwo, nabywając
    przy tym nieruchomość (działkę z budynkami gospodarczymi).
    To nabycie nie podlegało podatkowi VAT.
    Nieruchomość była wykorzystywana na cele działalności
    prowadzonej przez spółkę.
    Teraz Spółka chce sprzedać całą tą nieruchomość innej
    spółce.
    Czy taka transakcja będzie opodatkowana 22% VAT ?
    Czy nie mają tu zastosowania przepisy o towarach używanych
    ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2007-01-16 12:36:55
    Temat: Re: Sprzedaż nieruchomości z firmy
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Lipas,

    W Twoim liście datowanym 16 stycznia 2007 (13:11:05) można przeczytać:
> [...]
    L> spółce.
    L> Czy taka transakcja będzie opodatkowana 22% VAT ?
    L> Czy nie mają tu zastosowania przepisy o towarach używanych

    przepraszam za to zbyt lakoniczne zapytanie. Może troszkę
    sprecyzuję o co mi chodzi.

    Nieruchomość to działka i budynki. Wszystko używane przez 9
    lat i nabyte bez VAT.
    Generalnie podlega to pod zwolnienie z art. 43 ust.1 pkt 2
    (używane), ale niepokoi mnie jedna niejasność.
    w art. 43 ust.2 (definicja używanych) w pkt 1 są wymienione
    budynki używane min. 5 lat, ale nie są wymienione grunty,
    natomiast w pkt 2 - pozostałę towary z wyjątkiem gruntów.

    Czyżby zatem grunty nie mogły być "używane" i ich sprzedaż
    zawsze podlega 22% VAT ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 3. Data: 2007-01-16 12:58:31
    Temat: Re: Sprzedaş nieruchomo�ci z firmy
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 1/16/2007 1:36 PM, Użytkownik Lipas napisał:

> [...]
    >
    > przepraszam za to zbyt lakoniczne zapytanie. Może troszkę
    > sprecyzuję o co mi chodzi.
    >
    > Nieruchomo?ć to działka i budynki. Wszystko używane przez 9
    > lat i nabyte bez VAT.
    > Generalnie podlega to pod zwolnienie z art. 43 ust.1 pkt 2
    > (używane), ale niepokoi mnie jedna niejasno?ć.
    > w art. 43 ust.2 (definicja używanych) w pkt 1 sš wymienione
    > budynki używane min. 5 lat, ale nie sš wymienione grunty,
    > natomiast w pkt 2 - pozostałę towary z wyjštkiem gruntów.
    >
    > Czyżby zatem grunty nie mogły być "używane" i ich sprzedaż

    W rozporządzeniu wykonawczym było coś co może Cię zainteresować. Nie
    wiem jak jest w aktualnym ale w rozprządzeniu z 2004 z DZ.U. 97 poz 970
    był bardzo interesujący art. 8 ust 1 pkt 12.

  • 4. Data: 2007-01-16 13:23:36
    Temat: Re: Sprzeda? 1/4 nieruchomo?? 1/2 ci z firmy
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj n,

    W Twoim liście datowanym 16 stycznia 2007 (13:58:31) można przeczytać:
    n> W rozporządzeniu wykonawczym było coś co może Cię zainteresować. Nie
    n> wiem jak jest w aktualnym ale w rozprządzeniu z 2004 z DZ.U. 97 poz 970
    n> był bardzo interesujący art. 8 ust 1 pkt 12.

    no tak, ale ten zapis dotyczy jedynie prawa wieczystego
    użytkowania, a nie własności.

    Ja znalazłem jeszcze coś takiego w ustawie:
    Art. 29 ust.5
    5. W przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem
    związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy
    opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

    Wynikałoby z tego, że grunty zawsze są opodatkowane jak
    budowle. A jeśli chodzi o budynki to jest jeszcze zapis
    art.43 ust.6
    6. Zwolnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie stosuje się do
    dostawy towarów wymienionych w ust. 2 pkt 1, jeżeli przed wprowadzeniem
    ich do ewidencji środków trwałych lub w trakcie użytkowania wydatki
    poniesione przez podatnika na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o
    podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej,
    a podatnik:
    1) miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
    o kwotę podatku naliczonego od tych wydatków;
    2) użytkował te towary w okresie krótszym niż 5 lat
    w celu wykonywania czynności opodatkowanych

    I o chyba będzie wszystko na ten temat. Ale jeśli ktoś coś
    jeszcze wie w tym temacie to bardzo proszę o info, czy
    czegoś nie pominąłem.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas